Održani 100. online program Pisci na mreži, čiji su gosti-autori 16. prosinca 2020. bili Branko Čegec, Zoran Ferić, Evelina Rudan, Olja Savičević Ivančević i Neven Ušumović, bio je iznimna prilika da se u razgovoru o suvremenoj hrvatskoj književnosti i kulturi, obrazovanju i suvremenosti, novim knjigama i projektima, radno i simbolično obilježi njegova prisutnost i važnost za učitelje, nastavnike i učenike. Ali ne samo za njih.
Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanja dr. sc. Dubravka Brezak Stamać pozdravila je sudionike programa s porukom o važnosti i ovoga oblika stručnog usavršavanja na daljinu i naglasila da će Agencija ustrajati na njegovu održavanju i razvoju. Idejni začetnik programa Pisci na mreži Predrag Pale, u ime Aquilonisa pozdravio je sve prisutne sudionike, radujući se 100. izdanju prisjetio se kako je programa započeo, kako se razvijao, i na kraju zaželio još puno novih „pisaca na mreži“. Održavanje 100. susreta Pisaca na mreži bio je lijepa prilika da se podsjeti na koji se način s učiteljima, nastavnicima i učenicima hrvatskih osnovnih i srednjih škola ulazilo u radionice hrvatskih autora i kretalo prostorima suvremene hrvatske književnosti.
Voditelji programa Mirela Barbaroša Šikić i Miroslav Mićanović, viši savjetnici AZOO-a, u programu Pisci na mreži, koji od siječnja 2011. zajednički organiziraju i provode Agencija za odgoj i obrazovanje, tvrtka Aquilonis (Zagreb) i udruga Magistra Nova (Zagreb), nudili su autore i njihove tekstove koji bi svojom zanimljivošću, raznovrsnošću i kvalitetom trebali biti poziv na čitanje, drukčije razumijevanje, interpretaciju… Jednostavno, u razgovoru s gostom piscem nudili su „užitak u tekstu“ i pozivali pisce različitih generacija, poetika, književnih praksi i interesa.
Od prvoga gosta Zorana Ferića u siječnju 2011., u mrežu su uhvaćeni brojni autori, čija gostovanja možete pogledati na poveznici.
Program Pisci na mreži osmišljen je i vođen mišlju o primjeni webinara u stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika. Namijenjen je prije svega učiteljima i nastavnicima hrvatskoga jezika kao mogućnost za praćenje suvremene hrvatske književne produkcije – čitanje i razgovor o tekstovima suvremenih hrvatskih autora, za osobni razvoj u segmentu poticanja čitanja djece i mladih.
Cilj je kontinuirano poticanje razvoja osobnog odnosa prema suvremenom hrvatskom tekstu, mogućnost njegova odabira u radu s učenicima tijekom redovne nastave, u izvannastavnim aktivnostima poput literarne, dramske ili novinarske družine ili kao neposrednog izvora znanja za individualni, grupni ili projektni rad s učenicima.
Vrijedan dodatak ovome programu je mogućnost izravnoga uključivanja učenika kao ravnopravnih sudionika u webinaru, koji su kod onih najmotiviranijih učitelja i nastavnika bili potaknuti pozabaviti se fenomenom čitanja u 21. stoljeću na način koji su sami odabrali, koji odgovara njihovoj senzibilnosti i interesima i u kojem istinski uživaju!