Kako će se provoditi ocjenjivanje učenika na daljinu, koje započinje ovaj tjedan, i kakvi su dosadašnji odjeci nastave na daljinu u emisiji HRT-a Dobro jutro Hrvatska govorili su ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać i predsjednik udruge Pragma Nedjeljko Marković. Brezak Stamać je rekla da je cijela Europa, gotovo i svijet, zatvorio škole što znači da on-line nastava nema svoju alternativu.
U Zagrebu su u potresu 23 osnovne škole bitno devastirane, dvije srednje škole, 20 fakulteta, 18 instituta. Čak i da nije bilo korone, bilo bi pitanje kamo bi se đaci i studenti u Zagrebu mogli skloniti, kazala je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje. – Uvijek postoje oni koji su zadovoljni i koji nisu zadovoljni ovakvom nastavom. Načelno, treba nam puno strpljenja jer nastava na daljinu dosad nije bila prakticirana. Djelomično na otocima, zbog nedostatka učitelja, ali vrlo rijetko. Postoji istraživanje. Riječ je o međunarodnoj mreži koju je osnovala Europska komisija. Oni su pratili kako su se djeca i roditelji snašli u Europi. Italija je zatvorila škole 5. ožujka. 16. ožujka veći dio Europe, 23. ožujka i Velika Britanija. Trenutno samo Island i Švedska imaju nastavu. Ima poteškoća, pogotovo u svladavanju raznih tehnologija i internetskih platformi jer različiti su načini kako su se pojedine zemlje tome dovinule. Većinom kao i Hrvatska. Televizija, on-line nastava u virtualnim učionicama, od whatsupa, mailova, kako su se nastavnici dovinuli da dođu do svojih učenika – ispričala je Dubravka Brezak Stamać.
Marković je rekao da je situacija većinom jako dobra. – Većina nastavnika se izvrsno prilagodila ovoj situaciji. Imamo neke podatke iz Talis istraživanja. 9 od 10 nastavnika je odlučilo biti nastavnikom zato što želi mijenjati živote djece. Ovo je sad možda upravo pokazatelj zašto su oni uspisali svoj studij i rade u učionicama. Možemo cijelu raspravu podijeliti na obrazovanje na daljinu koje se tiče cijele obitelji, društva, na učenje na daljinu koje se tiče učenika i rad na daljinu koji se tiče nastavnika. Oni kažu da je jedan od temelja njihovog rada pogled u oči djece. Provjeravaju jesu li djeca dobro čula, razumijela. I sad im nedostaje upravo taj dio, ta povratna informacija. Ali su se prilagodili, naučili su nove tehnologije. Često komuniciraju s roditeljima koji su se isto prilagodili. Prije krize neki su roditelji imali otpor prema Facebooku, Whatsupu, ali su i oni pokazali da mogu svladati nove tehnologije. Zato je ova situacija bila test za sve njih, kazao je Marković.
Cijeli razgovor dostupan je na poveznici
Preuzeto s www.hrt.hr