Objave / 30. rujna 2025.

Otvorena 37. Smotra učeničkih zadruga Republike Hrvatske u Poreču

U Poreču je 24. rujna 2025. godine u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskog saveza učeničkih zadruga održana 37. Smotra učeničkih zadruga Republike Hrvatske s ciljem predstavljanja postignuća učeničkih zadruga u protekloj školskoj godini i poticanja inovativnosti i kreativnosti učenika, razvijanja poduzetničke ideje, financijske pismenosti, svijesti o timskom radu, kulturnoj baštini i ekološkoj održivosti.

Na 37. Smotri učeničkih zadruga Republike Hrvatske radove su predstavili učenici uključeni u rad 60 učeničkih zadruga iz Republike Hrvatske te zadruga iz Tavankuta, Karaševa i Tivta.

Domaćin 37. Smotre učeničkih zadruga Republike Hrvatske su učeničke zadruge Osnovne škole Jože Šurana iz Višnjana i Srednje škole Mate Balote iz Poreča.

Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje mr. sc. Katarina Milković, prof. istaknula je: „Povijest i tradicija učeničkog zadrugarstva spominje se i njeguje od 19. stoljeća kao vrijedna pedagoška aktivnost s ciljem poticanja radnih navika, usvajanja praktičnih vještina i razvoja zajedništva i svijesti o ekonomskom boljitku. Nakon osamostaljenja Republike Hrvatske, učeničko zadrugarstvo ponovno pronalazi prostor u odgojno-obrazovnim procesima čemu svjedoči 766 učeničkih zadruga s desecima tisuća članova diljem Lijepe naše koji sudjeluju na smotrama, a kojima je svrha očuvanje bogatstva i ljepote hrvatske kulturne baštine i tradicije,  razvoj ekološke svijesti te usvajanje novih znanja i vještina i stjecanje vrijednih, trajnih prijateljstava.“

37. Smotra učeničkih zadruga Republike Hrvatske obuhvaća 2 kategorije (istraživački rad i predstavljanje radova učeničkih zadruga) koje ocjenjuju članovi Povjerenstva imenovanih od strane Agencije.

Ravnateljica Agencije zahvalila je učenicama i učenicima te njihovim mentoricama i mentorima na predanom radu u izvannastavnim aktivnostima tijekom školske godine. Svojim radom svjedoče o vrijednostima učeničkoga zadrugarstva i pridonose održivoj, kreativnoj i ljepšoj sadašnjosti i budućnosti, ističući njegov značaj u suvremenom procesu odgoja i obrazovanja.