Natjecanja i smotre / 22. ožujka 2013.

Srednjoškolci prezentirali projekte sustava svoje okoline

Opisujemo_sustave3_mU Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga u Zagrebu održana je 22. ožujka 2013. godine završnica prvoga državnog Natjecanja i smotre  Opisujemo sustave na kojem je svoje projekte prezentiralo 14 učenika srednjih škola u pratnji mentora.

Sudionike natjecanje i smotre uvodno su pozdravili Tihana Radojčić, prof.  pomoćnica ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje, ravnatelj škole domaćina Zlatko Stić i predsjednik državnog povjerenstva prof. dr. sc. Josip Stepanić. Uz čestitke učenicima na plasmanu na državno natjecanje pohvalili su izbor i zanimljivost tema koje su učenici odabrali za svoj projekt.

Opisujemo_sustave_2_mNa završnicu natjecanja pozvano je 10 učenika koji su pred prosudbenim povjerenstvom prezentirali projekte na temu sustava iz svoje okoline: Prehrambene navike mladih i pravilna prehrana, Stari delnički ženidbeni običaji, Ionosfera – novi izvor energije, Prehrambene navike učenika Gimnazije Dr. Ivana Kranjčeva, Mladi za mlade, Energetska učinkovitost Novske i okolice, Obnovljivi izvori energije, Energetska učinkovitost na primjeru rasvjete, Sustav za desalinizaciju morske vode i Prehrambene navike učenica naše škole. Na smotri je sudjelovalo četvero učenika, koji su izlagali radove na sljedeće teme: Odjevni predmet kao umjetničko djelo, Razlikovne osobine goranskih narječja, Kako fuzijom stakla djelovati u interijeru školskog WC-a? i Kako fotografije utječu na ljude?.

Državno Natjecanje i smotra Opisujemo sustave školske godine 2012/2013. trajalo je pet mjeseci tijekom kojih su članovi državnog Povjerenstva procjenjivali projekte učenika od sažetka do izrade cjelovitog rada. Svi završeni učenički radovi su procijenjeni, a najbolje ocijenjeni su pozvani na završnicu državnog Natjecanja. Na natjecanju su sudjelovali učenici srednjih škola sa svojim samostalnim projektima i to u dvije kategorije: smotra za učenike 1. i 2. razred i natjecanje za učenike 3. i 4. razred.  

Opisujemo_sustave1_mU projektima učenici razrađuju neki sustav, a u okviru razrade, navode i obrazlažu odgovore na pitanja vezana uz promjenu cijelog sustava ili nekog njegova dijela, postavljaju pitanja vezana uz promjenu djelovanja sustava u njegovoj okolini, odnosno pitanja vezana uz promjenu cjelina koje sustav uzima iz okoline. Rezultat razrade je rad koji kao obvezni dio sadrži dijagram uzroka i posljedica te interpretaciju procesa do kojih dolazi pri promjeni nekog elementa sustava. Radovi sadržavaju i dodatne cjeline vezane uz temu, a koje su učenici razradili i pripremili: opis prikupljanja podataka, rezultati anketiranja neke skupine, cjeloviti prikaz dostupne literature za određenu temu, računalni program koji opisuje ponašanje razmatranog sustava u vremenu. Natjecanje i smotru Opisujemo sustave organiziraju Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, Agencija za odgoj i obrazovanje i Hrvatsko interdisciplinarno društvo