Natjecanja i smotre / 22. svibnja 2012.

Održana Smotra najboljih projekata učenja o demokratskom građanstvu i ljudskim pravima

smotra1_mUčenje o ljudskim pravima i građanskoj demokraciji mora početi od najranije dobi jer su samo informirani i aktivni građani jamstvo demokracije koja je temelj svakoga pravoga slobodnog društva, istaknuto je na početku Smotre projekata ostvarenih u sklopu Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo, koja je 22. svibnja 2012. održana u Zagrebu.
U Starogradskoj vijećnici okupilo se više stotina učenika, od predškolske dobi do srednje škole, i njihovih nastavnika i mentora iz cijele Hrvatske koji su predstavili ukupno 69 najboljih projekata.
Smotra su organizirali Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta,  s ciljem razvoja demokracije i aktivnog građanskog društva kroz izradu projekata kojima se učenicima na praktičan i interaktivan način približava tematika demokratskog građanstva i ljudskih prava te ih se osposobljava da budu konstruktivni građani, zauzeti za izgradnju boljeg društva.
smotra2_mU ime ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje prisutne je pozdravila pomoćnica ravnatelja Tihana Radojčić, koja je  istaknula da Agencija godinama radi na konkretnoj primjeni građanskog odgoja u odgojno-obrazovnim ustanovama. Organiziraju se stručni skupovi i usavršavanja u koje je uključen veliki broj odgojno-obrazovnih radnika. Svi oni, naglasila je, dali su svoj veliki doprinos izradi kurikuluma  građanskog odgoja i obrazovanja, kao i partnerske institucije s kojima Agencija surađuje, Ured za ljudska prava RH-a, Općinski građanski sud i Ured pravobraniteljice za djecu.  
– Organizacijom ovih smotri agencija u suradnji s Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta razvija građanski kompetentne pojedince, radi stvaranja društva temeljenog na demokratskim odnosima. To je sigurno jamstvo da će Hrvatska imati društvo temeljeno na demokratskim odnosima – poručila je Tihana Radojčić.
Predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba Davor Bernardić upoznao je najmlađe s poviješću te institucije te napomenuo je da demokratski sustav oblikuje slobodno društvo i da odgovornost i obveza prenošenja demokratskih standarda na pravi način leži upravo na najmlađima. Zaželjevši im uspjeh na Smotri, Bernardić je učenicima poručio da ulažu u sebe i svoje znanje te da nastave igrati po pravilima koja uče kroz projekte, jer samo tako mogu uspjeti u životu. 
smotra3_mSkupu je prisustvovala i pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić koja je kazala da je aktivizam učenja o ljudskim pravima i građanskoj demokraciji učenje o životu koje treba započeti u najranijoj dobi. – Jedino na takav način možemo izrasti u odgovorne ljude i građane i u tome vas podržavam – kazala je Mila Jelavić.
Podršku provođenju programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo te održavanju Smotre projekata u ime predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića prenijela je savjetnica predsjednika za društvene djelatnosti Zrinka Vrabec  Mojzeš.
– Ova smotra najbolji je dokaz kako su mladi spremni aktivno se uključiti u rješavanje različitih problema svoje škole, općine ili zajednice ukoliko ih se na to potakne u okviru obrazovnog sustava te ukoliko imaju kvalitetno vodstvo u tome – kazala je Vrabec Mojzeš, i poručila da nema demokracije bez informiranih i aktivnih građana. Također je naglasila da Hrvatska, koja će iduće godine postati punopravna članica europske obitelji, ima posebnu odgovornost odgajati odgovorne i aktivne građane koji će sudjelovati u političkom životu i društveno korisnim akcijama i razvijanju solidarnosti i spoznaja. Upravo zato Predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović podržava uvođenje građanskog odgoja u redovni obrazovni sustav, zaključila je Vrabec Mojzeš
smotra4_mNakon uvodnog dijela učenici su pred prosudbenim povjerenstvom, istaknutim predstavnicima znanstvenog i javnog života, predstavljali projekte i pokazivali koliko su bili poduzetni i uspješni u ulozi građana u rješavanju društvenih, gospodarskih i kulturoloških problema svoje lokalne zajednice. Kroz projekte učenici su razradili brojne društveno važne teme od učenja o toleranciji i očuvanju prirode u vrtiću, preko pitanja pravilne prehrane, očuvanja zdravlja, sigurnosti i ekologije u osnovnim školama, do tema suočavanja s predrasudama, kulturne osviještenosti, zaštite privatnosti, skrbi o starima i nemoćnima ili djeci bez odgovarajuće roditeljske skrbi te prednosti i izazova ulaska hrvatske u Europsku uniju u srednjim školama.
Svake godine Agencija za odgoj i obrazovanje izdaje Zbornike Smotre Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo koje možete pogledati ovdje.