Državna Natjecanja iz engleskog i njemačkog jezika za učenike osnovnih i srednjih škola održana su od 13. do 15. svibnja 2012. godine u Makarskoj. Na državnom Natjecanju iz engleskog jezika sudjelovalo je 110 učenika, koje je pripremalo i pratilo 88 mentora, a na državnom Natjecanju iz njemačkog jezika 70 učenika i 50 mentora.
Najbolje poznavatelje engleskog jezika među učenicima u Makarskoj su ugostili učenici i djelatnici OŠ oca Petra Perice, a škola domaćin natjecateljima iz njemačkog jezika bila je OŠ Stjepana Ivičevića.
Natjecanja su otvorena svečanim programom škola domaćina i pozdravima dobrodošlice. U ime OŠ oca Petra Perice sudionike natjecanja pozdravila je ravnateljica škole Renata Gudelj, a u ime učenika i djelatnika škole OŠ Stjepana Ivičevića dobrodošlicu im je zaželio ravnatelj Nikola Andačić. Oboje su izrazili zadovoljstvo što su makarske škole nakon pet godina ponovno domaćini ovih natjecanja. Također su istaknuli važnost učenja stranih jezika, posebno u značajnim turističkim sredinama kao što je Makarska.
U ime Agencije za odgoj i obrazovanje natjecanje je otvorio predstojnik Podružnice Split Vlado Matas, koji je učenicima zaželio da na natjecanjima pokažu najbolje što su učili i radili, a školama domaćinima i članovima Državnih povjerenstava se zahvalio na uloženom trudu u organizaciji i provedbi natjecanja.
Na državnom Natjecanju iz engleskog jezika sudjelovali su učenici 8. razreda osnovne škole i učenici 2. i 4. razreda srednjih škola koji su ostvarili najbolje rezultate na školskim i županijskim natjecanjima. Natjecanje se provodilo u šest kategorija: 8. razred osnovne škole, 2A (drugi razred gimnazija), 2B (drugi razred strukovnih škola), 4A (četvrti razred gimnazija) i 4B (četvrti razred strukovnih škola). Svi učenici školovani na engleskom jeziku dulje od jedne školske godine natjecali se na zajedničkoj Listi C.
Prvoga dana natjecanja učenici su u OŠ oca Petra Perice pisali test koji se sastojao od sastavka, slušanja s razumijevanjem, razumijevanja pročitanoga teksta i uporabe jezika nakon čega su objavljeni rezultati privremenoga poretka. Za to vrijeme za mentore učenika održane su stručne radionice pod vodstvom izvornih govornika iz Velike Britanije.
Drugog dan svi učenici pristupili su usmenom dijelu ispita nakon čega je izrađena tablica konačnoga poretka i proglašeni su pobjednici. Svim učenicima uručene su pohvalnice za sudjelovanje na državnom Natjecanju, a najboljim učenicima, odnosno onim učenicima koji su osvojili jedno od prva tri mjesta uručena su priznanja. Svim mentorima učenika i članovima Državnoga povjerenstva, koji su izrađivali testove, ispitivali učenike i ispravljali testove uručene su zahvalnice.
Istodobno u drugoj osnovnoj školi u Makarskoj, OŠ Stjepana Ivičevića održavalo se državno Natjecanje iz njemačkog jezika. Na natjecanju su sudjelovali učenici 8. razreda osnovnih škola i 3. i 4. razreda srednjih škola, podijeljeni u nekoliko podkategorija, ovisno o tome jesu li učenici tijekom godina obveznoga školovanja duže od jedne kalendarske godine bez prekida boravili ili se školovali u zemljama njemačkoga govornog područja, ili su odrasli u dvojezičnom okruženju.
Pisani dio natjecanja sastojao se od zadataka za čitanje s razumijevanjem uz uporabu jezika i pisanja sastavka. Pri ocjenjivanju sastavka Državno povjerenstvo ocjenjivalo je sadržaj, jezični izričaj i jezičnu točnost. Usmeni dio sastojao se od razgovora učenika s članovima Državnog povjerenstva tijekom kojega se je provjeravala učenikova komunikacijska kompetencija na stranome jeziku i vrednovao se sadržaj, interakcija, jezični izričaj, jezična točnost i izgovor.
Nakon završenoga natjecateljskog dijela objavljene su liste konačnog poretka. Svi sudionici državnog Natjecanja iz njemačkog jezika dobili su pohvalnicu, učenicima koji su ostvarili najbolje rezultate po kategorijama na završnoj svečanosti uručena su priznanja. Zahvalnice za sudjelovanje na natjecanju uručene su svim mentorima, koji su pripremali i pratili učenike i članovima Državnog povjerenstva.
Državna Natjecanja učenika osnovnih i srednjih škola iz njemačkog i engleskog jezika organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta s ciljem jačanja motivacije i popularizacija učenja engleskoga i njemačkog jezika te predstavljanje rezultata rada, znanja, vještina i kompetencija učenika i njihovih mentora.