Natjecanja i smotre / 4. travnja 2014.

Kritički i argumentirano o društvu u kojem žive

debata1_mTin Puljić, najbolji govornik na prošlogodišnjem državnom Natjecanju u debati, otvorio je ovogodišnje natjecanje mladih debatanata. Zagrebačka osnovna škola Zapruđe ugostila je 4. i 5. travnja 2014. godine 90 učenika osnovnih i srednjih škola koji se natječu u govorništvu i argumentiranim raspravama o aktualnim javnim temama.

Pred debatnim sucima učenici su raspravljali na zadanu temu, i jednu ad hoc osmišljenu temu iznoseći argumente za i protiv. Osnovnoškolci su ove godine raspravljali o temi: mora li srednja škola biti obvezna, dok su se srednjoškolci pozabavili argumentiranjem i negiranjem ipak, malo ozbiljnijih tema. Debatirali su o tome treba li se, ili ne, uvesti obvezni porodiljski dopust za očeve i trebaju li plaće nastavnika biti uvjetovane uspjehom učenika.

Na državnom Natjecanju u debati sudjeluje 30 ekipa, 18 srednjoškolskih i 12 osnovnoškolskih   iz Splita, Rijeke, Kraljevice, Matulja, Pule, Malog Lošinja i Zagreba. Prije nego što su pred debatnim sucima počeli iznositi i braniti svoje stavove o zadanim temama učenike i njihove voditelje pozdravili su i zaželjeli im uspjeh na natjecanju Ružica Vitman Sović, ravnateljica OŠ Zapruđe, Izeta Colarić, predsjednica državnog povjerenstva i Tihana Radojčić, pomoćnica ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje.

debata2_m– Osim poznavanja materije o kojoj govorite,  iznimno je važno i dragocjeno što kroz debatiranje i govorništvo razvijate svoje jezično-komunikacijske sposobnosti. Vi prvenstveno dobro razumijete sebe,  i druge,  a to je preduvjet za dobar dijalog i društvo. Gledajući vas i poznavajući vaš rad ne bojimo se za hrvatsko društvo – naglasila Tihana Radojčić. Zahvalila je mentorima koji su učenike „zarazili“ debatom i izrazila nadu da će svoju ljubav i strast prenijeti i na druge učenike.

debata3_mKroz Natjecanje u debati učenici razvijaju kritičko mišljenje o različitim društvenim i etičkim problemima te stvaraju vlastiti stav o različitim problemima u društvu. Također, razvijaju timski rad  i suradnju, vještine za cjeloživotno učenje i retoriku te se odrastaju u svjesne i odgovorne građane osposobljene za aktivno sudjelovanje u životu zajednice.