Natjecanja i smotre / 20. ožujka 2016.

Koliko poznaješ Hrvatski sabor?

Reiner_pobjednici_kviza_KPHS_110_mE-kviz pod nazivom “Koliko poznaješ Hrvatski sabor?” održan je po treći put 4. ožujka 2016. godine u organizaciji službe za građane Hrvatskoga sabora i Agencije za odgoj i obrazovanje. U natjecanju je sudjelovalo 216 učenika 6., 7. i 8. razreda (i 216 njihovih zamjenika) iz 72 osnovne škole iz cijele Hrvatske.

Kviz pitanja proizašla su iz nastavnog Plana i programa povijesti  6., 7. i 8. razreda uključujući odgojno-obrazovne ishode Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole.

Učenici svih škola sudionica natjecanja pokazali su zavidno poznavanje Hrvatskoga sabora, njegove uloge u hrvatskoj povijesti, ali i znanje o suvremenom Saboru, načinu njegova rada te pravima i odgovornostima saborskih zastupnika.

Najuspješniji timovi za svoje škole osvojili su prijenosna računala. Učenici, članovi timova kao i njihovi zamjenici nagrađeni su monografijom o Hrvatskom saboru. Svečana podjela nagrada održana je u Hrvatskom saboru 18. ožujka 2016.

Nagrade i priznanja podijelio je predsjednik Hrvatskoga sabora akademik Željko Reiner.

Reiner_pobjednici_kviza_KPHS_43_m– S vama, vrijednim osnovnoškolcima, željnima stjecanja znanja o vlastitoj povijesti, a vjerujem i stjecanja znanja iz drugih predmeta koje imate u školi, Hrvatska zasigurno ima prosperitetnu budućnost. Zato nastavite učiti i u svojim školskim i izvanškolskim aktivnostima postizati barem jednako uspješne rezultate kao što ste ih postigli u ovom kvizu, kazao je predsjednik Hrvatskoga sabora akademik Željko Reiner te čestitao učenicima, njihovim mentorima i ravnateljima škola na postignutim rezultatima. Nakon svršetka svečane dodjele nagrada učenici su uz stručno vodstvo razgledali Hrvatski sabor. 

Cilj E-kviza: „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“

E-kviz „Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“ za učenike osnovnih škola zamišljen je kao kviz odnosno natjecanja u kojem učenici od 6. do 8. razreda osnovnih škola pokazuju svoje znanje o povijesti Hrvatskog sabora te o tome koja je uloga sabora u politici, koje su dužnosti narodnih zastupnika u saboru, kako sabor radi itd.

Da bi učenici mogli promišljati o radu zakonodavne vlasti potrebno je da poznaju činjenice na temelju kojih mogu izvoditi svoje zaključke, dokaze ili objašnjenja.

Naime da bi mogli razložno argumentirati koja je uloga narodnog zastupnika ili Hrvatskog sabora trebaju znati činjenice o zakonodavnoj vlasti, njezinoj strukturi te o tome kako se ta vlast razvijala, kakva su pravila za to potrebna npr. izborni zakon, poslovnik o radu hrvatskoga sabora što o tomu piše u ustavu itd.

Dakle, da bi učenici mogli biti građani koji poznaju različita društvena uređenja i oblike vladavina, da bi mogli znati koje je uloga institucija vlasti, u ovom slučaju zakonodavne vlasti, u zaštiti prava pojedinca, da bi mogli procijeniti položaj vlasti, navesti dužnosti, ovlasti, povlastice, ograničenja i sposobnosti koje trebaju imati narodni zastupnici u Hrvatskom saboru (ili bilo kojem drugoj razini vlasti), da bi mogli objasniti i navesti razloge zašto nam treba demokracija kao tip vlasti u kojoj građani imaju pravo vladati, daju vlast onima koje biraju da ih predstavljaju i služe njihovim interesima odnosno zajedničkom dobru, koje su procedure kojima izgrađujemo demokratske odnose i štitimo svoja prava u razredu, školi, lokalnoj i nacionalnoj zajednici, na što se odnose pojmovi poput: ustav, demokracija, narod izvor ustavne vlasti, pravo naroda na sudjelovanje u vlasti, zajedničko dobro, političke stranke, programi političkih stranaka, ustavna prava i odgovornosti građana, nadgledanje vlasti, da bi mogli opisati i objasniti izborne procese u razredu i školi kao glasači i kandidati potrebno je da raspolažu sa činjeničnim znanjem, navesti razloge za ograničenje svakog oblika vlasti u demokraciji. To činjenično znanje omogućit će im da mogu razvijati provedbeno znanje tj. razvoj vještina za snalaženje u složenim društvenim i političkim događajima, odnosno u svemu onome što se odnosi na zakonodavnu vlast.

Dokumenti