Natjecanja i smotre / 12. travnja 2017.

Škola stvaralaštva Novigradsko proljeće (2017)

novigrad2017_mSvečanim programima završena je 42. godina Škola stvaralaštva i 28. Novigradsko proljeće — onako kako je to i jedino moguće u kreativnoj i istraživačkoj školi, koja je kao poseban program sastavni dio Kataloga natjecanja i smotri Agencije za odgoj i obrazovanje: raznoliko i uzbudljivo, darovito i domišljeno, vedro, živo, energično, s osjećanjem važnosti vlastitog izražavanja i dosluha s drugima, sebi sličnima i različitima. Okupljeni daroviti učenici osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske pokazali su samo dio onoga što je nastajalo u sedmodnevnom radu u 21 radionici. Završni svečani programi, okupljeni oko zajedničke teme ovogodišnje Škole Muzej muza, govorili su o njihovu stvaralačkom radu u području riječi, zvuka, slike i pokreta, o mogućnosti povezivanja i upućivanja jednih na druge.

Radno i razigrano, kreativno i poticajno, mnogo se toga lijepog i vrijednog dogodilo i na ovogodišnjoj Školi stvaralaštva „Novigradsko proljeće“ (2017) – na jedinstvenom mjestu darovitih učenika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Nova znanja i vještine 320 izabranih i pozvanih učenika, 30 hospitanata (učitelja i nastavnika), stjecalo je i dijelilo, predstavljalo i izvodilo u novigradskoj osnovnoj školi, na javnim gradskim prostorima (u galeriji, kinodvorani) od 1. do 8. travnja 2017. godine u Novigradu.

TkoMuzeUMuzeju_mU dvadeset i jednoj radionici riječi, zvuka, pokreta i slike (literarna radionica, izrada slikovnice, scenske radionice, filmska, novine na internetu, radijska, videodokumentarna, skladateljska, radionica scenske glazbe, aranžiranja i produkcije glazbe, radionica pjevanja, plesna, grafičkog dizajna, keramičarska, slikarska, slikarsko-scenografska, lutkarska, kostimografska, fotoradionica), s jednako toliko predanih, upućenih i stručnih voditelja (B. Čegec, S. Ivić, M. Kovač, S. Stanić, I. Ožegović, S. Filaković, S. Bastašić, K. Kovačević, S. Nogić, M. Marinkić, M. Žužić, D. Vasiljević, O. Dešić, D. Kovačić, I. Đurkesac, F. Gubaš Štifanić, B. Roce, K. Radošević Galić, Đ. Božić, Th. de Canziani, K. Tarle, B. Božić) – okupila se oko teme Muzej muza. Josip Prudeus, dugogodišnji sudionik, voditelj i dobri duh Škole stvaralaštva, osmislio je, kao i svih prethodnih godina ovogodišnju temu. Novigradske „muze u muzeju“ na sretan i spretan način pomogle su u međusobnoj suradnji, prožimanju različitih radionica, što se vidjelo i osjetilo tijekom sedmodnevnog rada u radionicama, na večernjim prezentacijama i završnim predstavljanjima.

Muzej_Muza_mU okviru programa Škole stvaralaštva djeluje stručni tim sastavljen od pedagoga, psihologa, sveučilišnih nastavnika, viših savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje čija je uloga praćenje i unapređivanje programa rada s darovitim učenicima jezično-umjetničkog područja, Škole stvaralaštva. D. Lončarić, Ž. Rački, V. Ivasović, K. Končinski, N. Krstulović i M. Zrnčić – zaduženi su za praćenje i osiguranje kvalitete Škole stvaralaštva „Novigradsko proljeće“, za njezino unapređenje i izradu strategije, koja bi trebala otvoriti vrata europskih strukturnih fondova. Podrška radu Škole i ove su godine bili studenti učiteljskih fakulteta iz Zagreba, Rijeke i Osijeka, koji su se imali priliku upoznati s programom škole i načinima njezina praćenja.

Uvedeno elektroničko prijavljivanje učenika u Školu stvaralaštva pokazuje se važno ne samo u tehničkom smislu nego se zahvaljujući prikupljenim podacima i njihovom obradom stvara „karta“ darovitosti u Hrvatskoj, omogućava njezino praćenja i vrednovanja. Praćenje sadržaja škole i njihovo vrednovanje, prilagođavanje novim uvjetima, stvaranje novih konteksta i okvira škole, dokumentiranje i arhiviranje materijala i vrijednosti stvorenih tijekom svih ovih godina pokazuje se kao neizbježan i važan posao u idućim godinama jedinstvene u Europi i jedine u Hrvatskoj škole za darovite. Škola stvaralaštva „Novigradsko proljeće“, koja je u Katalogu natjecanja i smotri Agencije za odgoj i obrazovanje (AZOO) i dio je njezina radu na unapređenju i praćenju darovitih učenika osnovnih i srednjih škola, postala je nova europska točka darovitosti i to joj je vrijedno priznanje predano 8. prosinca 2016. godine u Ljubljani. Pozvani predstavnici AZOO-a, članovi državnog povjerenstva i stručnog tima Škole stvaralaštva „Novigradsko proljeće“, sudjelovali su na stručnom skupu Suradnja i potpora obrazovanju darovite djece Centra za istraživanje i promociju darovitosti (Centre for Research and Promotion of Giftedness, CSRN). Skup je organiziran kao prvi radni susret Europske mreže CRSN Pedagoškog fakulteta Sveučilišta u Ljubljani u sklopu Europske mreže za podršku talentiranosti (Europiean Talent Support Network, ETSN). Međutim, ono što je iznimno važno za Agenciju za odgoj i obrazovanje jest da je na skupu predstavljena Škola stvaralaštva „Novigradsko proljeće kao novoimenovana „Europska točka darovitosti“ (European Talent Points), kao jedna od 350 članica iz 39 europskih zemalja, odnosno 19 europskih centara (European Talent Centres).

Zavrsni_koncert_33_mPojedinačna predstavljanja radionica tijekom trajanja škole, upućenost jednih na druge u završnim predstavama, izložbama i scenskim uprizorenjima, izložba slika, fotografija i keramike u gradskom Muzeju Lapidarium (izložbu je osmislila kustosica J. Ziherl), samo je dio dinamičnosti i ljepote škole stvaranja, darovitosti i kreativnosti. Trebali li reći da su se svi po tko zna koji put uvjerili da je rad, kreativnost, maštovitost ono što se razvija, usavršava i mijenja.

Radoznaliji, oni koji žele biti upućeni, mogu na stranicama Škole stvaralaštva, na učeničkom portalu radionice Novine na internetu, vidjeti svu raskoš i ljepotu događanja u Novigradu: pročitati vijesti, vidjeti fotogaleriju, saznati ponešto o povijesti Škole stvaralaštva, čuti koncert u crkvi sv. Pelagija i slušati polaznike skladateljske, radionice scenske glazbe i pjevanja, vidjeti kako se riječi i slike spajaju u magiju slikovnice, pročitati što su pisali sudionici literarne radionice, a izvodili mladi glumci scenske i plesači plesne radionice. Mogu se čuti i vidjeti urnebesni prilozi radijske, filmske, videokumentarne radionice, pogledati što je sve radila i ostavila na zidovima škole slikarsko-scenografska radionica, kakve su ove godine bile lutke i što je sve radila lutkarska radionica, što je novo u grafičkom dizajnu, tko je posjetio Školu stvaralaštva! Kako izgleda ovogodišnja milenijska fotografija!

Naravno, ne iscrpljuje je su tu sav rad onih koji vode i koji sudjeluju u Školi stvaralaštva, već su otpočele pripreme i razrađuju se ideje za iduću godinu, a sve to govori o važnosti brige i rada za darovite s darovitima, jer oni su sasvim sigurno dio onoga u što vjerujemo i na osnovi čega mislimo o vlastitoj budućnosti.