Natjecanja i smotre / 4. svibnja 2015.

Škola stvaralaštva Novigradsko proljeće (2015)

novigrad5_m40 godina Škole stvaralaštva i 26. Novigradskih proljeća samo je jedna od brojčanih oznaka za sve ono iznimno, razigrano i kreativno što se događalo svih ovih godina, ali i na ovogodišnjoj Školi stvaralaštva Novigradsko proljeće (2015) – na jedinstvenom mjestu darovitih učenika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Nova znanja i vještine 320 izabranih i pozvanih učenika, 40 hospitanata (učitelja i nastavnika), stjecalo je i dijelilo, predstavljalo i izvodilo u novigradskoj osnovnoj školi, na javnim gradskim prostorima od 18. do 25. travnja 2015. godine u Novigradu.

U dvadeset različitih radionica riječi, zvuka, pokreta i slike (literarna, izrada slikovnice, scenska, filmska, novine na internetu, radijska, videodokumentarna, skladateljska, radionica pjevanja, plesna, grafički dizajn, keramičarska, slikarska, slikarsko-scenografska, lutkarska, kostimografska, fotoradionica), s jednako toliko predanih, upućenih i stručnih voditelja (B. Čegec, S. Ivić, G. Horvat Lajić, J. Korda Krušlin, S. Filaković, M. Miošić, N. Krstulović, S. Nogić, J. Krunić, M. Žužić, D. Vasiljević, D. Kovačić, I. Đurkesac, F. Gubaš Štifanić, B. Roce, M. Franić, Đ. Božić, Th. de Canziani, K. Tarle, B. Božić) – okupila se oko teme Lađa. Novigradska Lađa je na sretan i spretan način pomogla međusobnoj suradnji, prožimanju različitih radionica. Josip Prudeus, dugogodišnji sudionik, voditelj i dobri duh Škole stvaralaštva, osmislio je, kao i svih prethodnih godina ovogodišnju temu, a već se zna da je Tržnica tema iduće Škole stvaralaštva.

 

novigrad4_mU okviru programa Škole stvaralaštva djeluje stručni tim sastavljen od pedagoga, psihologa, sveučilišnih nastavnika, viših savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje čija je uloga praćenje i unapređivanje programa rada s darovitim učenicima jezično-umjetničkog područja, Škole stvaralaštva. Podrška su studenti četvrte godine Učiteljskog fakulteta (Zagreb) koji se imaju priliku upoznati se s programom i načinima praćenja.

Uvedeno elektroničko prijavljivanje učenika u Školu stvaralaštva pokazuje se važno ne samo u tehničkom smislu nego se zahvaljujući prikupljenim podacima i njihovom obradom stvara „karta“ darovitosti u Hrvatskoj, omogućava njezino praćenja i vrednovanja. Praćenje sadržaja škole i njihovo vrednovanje, prilagođavanje novim uvjetima, stvaranje novih konteksta i okvira škole, dokumentiranje i arhiviranje materijala i vrijednosti stvorenih tijekom svih ovih godina pokazuje se kao neizbježan i važan posao u idućim godinama jedinstvene u Europi i jedine u Hrvatskoj škole za darovite.

Pojedinačna predstavljanja radionica tijekom trajanja škole, upućenost jednih na druge u završnim predstavama, izložbama i scenskim uprizorenjima, izložba slika, fotografija i keramike u gradskom Muzeju Lapidarium (izložbu je osmislila kustosica J. Ziherl), izložba kostimografske radionice u gradskom parku, samo je dio dinamičnosti i ljepote škole stvaranja, darovitosti i kreativnosti. Trebali li reći da su se svi po tko zna koji put uvjerili da je rad, kreativnost, maštovitost ono što se razvija, usavršava i mijenja.

novigrad2_mRadoznaliji, oni koji žele biti upućeni, mogu na stranicama Škole stvaralaštva, na učeničkom portalu radionice Novine na internetu, vidjeti svu raskoš i ljepotu događanja u Novigradu: pročitati vijesti, vidjeti fotogaleriju, saznati ponešto o povijesti Škole stvaralaštva, čuti koncert u crkvi sv. Pelagija i slušati polaznike skladateljske, radionice scenske glazbe i pjevanja, vidjeti kako se riječi i slike spajaju u magiju slikovnice, pročitati što su pisali sudionici literarne radionice, a izvodili mladi glumci scenske i plesači plesne radionice. Mogu se čuti i vidjeti urnebesni prilozi radijske, filmske, videokumentarne radionice, pogledati što je sve radila i ostavila na zidovima škole slikarsko-scenografska radionica, kakve su ove godine bile lutke i što je sve radila lutkarska radionica, što je novo u grafičkom dizajnu, kako je prošlo obilježavanje Noći knjige, tko je posjetio Školu stvaralaštva, kako izgleda lađa koju izgradili keramičari… Kako izgleda snimljena milenijska fotografija, koji su materijali ostavljeni u vremenskoj kapsuli…

Naravno, ne iscrpljuje su tu sav rad onih koji vode i koji sudjeluju u Školi stvaralaštva, već su otpočele pripreme i razrađuju se ideje za iduću godinu, a sve to govori o važnosti brige i rada za darovite s darovitima, jer oni su sasvim sigurno dio onoga u što vjerujemo i na osnovi čega mislimo o vlastitoj budućnosti.