Natjecanja i smotre / 7. lipnja 2009.

11. državno Natjecanje – izložba iz likovne kulture učenika osnovnih škola – LIK 2009.

Škola domaćin 11. državnog Natjecanja-izložbe likovnih radova učenika osnovnih škola Republike Hrvatske, koje je održano od 28. svibnja do 5. lipnja 2009., bila je Osnovna škola Vladimira Nazora u Rovinju. Na Natjecanju je sudjelovalo 25 učenika i njihovih mentora.

11. državno Natjecanje - izložba iz likovne kulture učenika osnovnih škola – LIK 2009.I ove godine ostvarena je izvrsna komunikacija s brojnim školama, a postavljena tema Nadrealna stvarnost-slike iz snova potakla je dječji poriv za stvaralaštvom. Učitelji su pravilnim odabirom aktivnosti s učenicima ostvarili maštovito-magična nadrealna rješenja. Istraživala su se djela nadrealističkih umjetnika, otkrivale čari teksture, kombinirali linearni uzorci s tehnikama frotaža i grataža te vrednovala originalnost u izvedbi. Površine radova prekrile su energične plohe boja s grafičkim strukturama.
Likovni su radovi učenika pripovijedali priče uz obilje fantazije i dječje iskrenosti. Imaginarni likovi suprostavili su se stvarnosti, vidljivi svijet postao irealan, a irealni svijet snova stvarnost. Nastala su bogata likovna ostvarenja velike raznolikosti i originalnosti. Učenici su povezujući konkretno i imaginarno istraživali raznolike pristupe od realizma preko različitih apstraktnih izričaja do nadrealističkih kompozicija.

11. državno Natjecanje - izložba iz likovne kulture učenika osnovnih škola – LIK 2009.Učitelji su fleksibilno upravljali sadržajem (temom) i opremom (izvorima znanja) te tako afirmirali nove, rijetke, neobične i originalne postupke. Stvaralački su pristupili temi Nadrealna stvarnost-slike iz snova, individualizirali, subjektivizirali i na brojne načine osmislili njenu realizaciju koja je dovela do različitih divirgentnih rezultata. Djeca osnovnoškolske dobi otkrila su svoju otvorenost za nova iskustva i alternativne pristupe.

Primarni ciljevi Natjecanja prije svega su: stimuliranje i istraživanje različitih koncepata i ideja, razvijanje interaktivnog komunikacijskog stvaralaštva kod djece, davanje mogućnosti da oni sami predlažu alternative izvođenja likovnog zadatka, integriranje učenika u svjetsku umjetničku baštinu, odmjerenost zatjeva prema dobnim karakteristikama učenika, individualizacija, razvijanje osjetljivosti za procjenu vlastitih i tuđih postignuća u likovnom izrazu, buđenje interesa za likovne aktivnosti i izgrađivanje pozitivnih crta volje i karaktera.

Učiteljima je Natjecanje–izložba likovnih radova učenika osnovnih škola susret s kolegama i razmjena iskustava u struci.

Postavljanjem izložbe u prostorima Multimedijalnog centra vidljivo je zadovoljstvo ostvarenim aktivnostima svih sudionika: učenika, učitelja, roditelja i prijatelja škole.

Čestitamo svim sudionicima Natjecanja–izložbe likovnih radova učenika osnovnih škola LIK 2009. Organizatorima idu zasluženo sve pohvale, a na učenicima je da se sljedeće godine uključe u još većem broju.  

Blaga Petreski, prof.,
vša savjetnica za likovnu kulturu i likovnu umjetnost

Dokumenti