Treći Državni stručni skup za učitelje i nastavnike suvremenog plesa i klasičnog baleta pod nazivom Tko, što, gdje, kako, kada i zašto – plesati održan je u Rijeci 29. i 30. kolovoza 2024. godine.
Državni stručni skup organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Osnovnom školom za klasični balet i suvremeni ples pri Osnovnoj školi Vežica u Rijeci. Stručni skup organiziran je za učitelje i nastavnike plesnih škola (suvremenog plesa i klasičnog baleta). Predavači i voditelji radionica bili su nastavnici plesnih škola u Republici Hrvatskoj.
Nakon hrvatske himne, skup je svečano otvorila Mirjana Brcko, prof. savjetnica, vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanje za balet i ples te je riječ dala ravnateljici škole domaćina gospođi Violeti Nikolić, mag. prim. educ., savjetnik, koja je pozdravila prisutne i izrazila zadovoljstvo održavanjem trećeg Državnog stručnog skupa za plesne škole u Rijeci.
Ana Genzić, mag. paed., prof. mentor održala je predavanje: Skriveni kurikulum i kultura odgojno obrazovne ustanove u kojem je analizirala norme vezane uz vrednovanja unutar plesnog obrazovnog procesa kao i ulogu nastavnika u održavanju “kulture ustanove”. Kroz modele suradnje i komunikacije definirala je pojam suradnje nastavnika u plesnim školama te nam je osvijestila predanost idejama koje unosimo u nastavu zajedno s motivacijom.
Nataša Jurišić, plesač i koreograf, savjetnica i Kristina Tolj, univ. bacc. educ. Art., mentor svojom teorijsko-praktičnom radionicom: Mentalno zdravlje djece i mladih, 2.dio – PoMoZi Da program zdravstvenog opismenjavanja, prisutne su upoznali s vještinama prepoznavanja problema mentalnog zdravlja kako bili bi spremniji u pružanju emocionalne i psihološke „prve“ pomoći učenicima koji proživljavaju emocionalnu krizu i/ili pokazuju znakove problema mentalnog zdravlja.
Gordana Svetopetrić, univ. bacc. choreo. svojom je radionicom: Suvremena plesna tehnika i improvizacija prisutne kroz pokret provela kroz vlastite kreativne procese te su nakon radionice prisutni usvojili nove načine izražavanja kroz improvizaciju pokreta.
Emilija Sorić, bacc. baletne pedagogije, svojom je radionicom: Radionica nastave za 1. razred osnovne škole, s prisutnima prošla kroz razvoj vještina i kompetencija koje će pomoći nastavnicima u njihovom svakodnevnom radu s učenicima, podsjetila ih je i upoznala mlade kolegice s osnovnim tehničkim zahtjevima metodike učenja klasičnog baleta u 1. razredu osnovne škole te ih inspirirala za daljnji rad.
Eni Vesović, mag. psihologije, svojom je teorijsko-praktičnom radionicom: Komunikacija, osobna odgovornost i rješavanje sukoba,osvijestilaosobnu interpersonalnu komunikaciju svakog prisutnog nastavnika. Teorijski dio predavanja usmjerila je na osobnu odgovornost koju svaki pojedinac ima ulazeći u komunikacijski proces u interpersonalnim odnosima, a na praktičnom dijelu, sudionici su praktičnim primjerima promotrili vlastite načine ponašanja u konfliktnim situacijama i dobili uvid u konstruktivne načine rješavanja sukoba.
Mirjana Brcko, prof. savjetnica i Irena Jeričević, mentor svojim su predavanjem: Dijagnostika, prevencija i rehabilitacija učenika srednje plesne škole, prisutnima predstavili jednogodišnji Projekt koji su ostvarili tijekom protekle školske godine u suradnji sa stručnim timom u kojem su uz plesače suvremenog plesa i klasičnog baleta bili fizioterapeut, kineziterapeut i kineziolozi.
Vesna Matana Matić, prof., svojim je predavanjem: Korepeticija nastave kroz improvizaciju, sudionicima skupa kroz osobno dugogodišnje iskustvo predstavila načine na koje je ona savladavala nepoznanice pri improvizaciji, osvijestila im važnost improvizacije i ohrabrila prisutne da joj se prepuste s obzirom na to da je improvizacija neizostavan dio posla kada se nastavnici glasovira zaposle na mjestu korepetitora u plesnoj školi.
Doc. art. Tina Vrtar Stipić, mag. paed., svojom je radionicom: Karakterni plesovi, sudionike skupa sadržajno upoznala s koracima i njihovim razvojnim oblicima koji se protežu kroz osnovno i srednje obrazovanje, kao i određenim elementima pojedinih plesova koje je sa sudionicima skupa obradila kroz kraće plesne cjeline. Vođena metodičkim principima naučila ih je kako stečeno znanje prenijeti svojim učenicima.
Adrijana Barbarić Pevek, savjetnica i Katarina Đurđević, prof. savjetnica svojom radionicom: Plesna tehnika bez granica, sudionike skupa su provele kroz mnoštvo tehničkih zadataka u natjecateljskom duhu kakav je potreban i u našim plesnim dvoranama. Radionicom su prisutni dobili uvid kako postići bolju motivaciju kod učenika, ali i kako potaknuti prisutne da iz poznatih nastavnih materijala nauče kroz nove sadržaje oplemeniti nastavu tehnike kako u osnovnoj tako i u srednjoj plesnoj školi.
Lucija Soldo, prof. svojom je teorijsko-praktičnom radionicom: Igrajmo se!, osvijestila kod sudionika skupa kako implementirati igrifikaciju u svoj pedagoški rad te na taj način sam proces opismenjavanja i upoznavanja sa osnovama u radu nastave klavira, koji je dugotrajan i jako zahtjevan za učenike, učiniti zabavnim.
Nakon održanog stručnog skupa prisutni su pozitivno s vrlo visokim ocjenama vrednovali kako predavače tako i skup u cijelosti. Planirani ishodi skupa uspješno su realizirani.
Izvješće je sastavila vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanje: Mirjana Brcko, prof. savjetnica.
Evaluacija
(docx: 415,49 KB)
Preuzmi