U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, a u suradnji s Francuskom ambasadom i Francuskim institutom, u Hotelijersko-turističkoj i ugostiteljskoj školi u Zadru je od 27. do 29. travnja 2017. godine održan državni stručni skup za odgojitelje, učitelje i nastavnike francuskog jezika pod nazivom Razvoj komunikacijskih kompetencija u nastavi francuskog jezika. Voditeljica i organizatorica državnog stručnog skupa bila je profesorica Slavenka Markota, vanjska suradnica za francuski jezik pri Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Otvaranju skupa su bili nazočni ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje gospođa Jadranka Žarković Pečenković, njegova ekselencija ambasador Republike Francuske u Hrvatskoj gospodin Philippe Meunier, njegova supruga gospođa Corinne Meunier, gospođa Martine Manavella, ataše za jezičnu i obrazovnu suradnju te gospodin Alexis Messmer, pedagoški savjetnik.
Ravnateljica Hotelijersko-turističke i ugostiteljske škole gospođa Dijana Radić Škara je izrazila dobrodošlicu svim sudionicima u pozdravnom govoru. Nazočnima se obratila i ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje gospođa Jadranka Žarković Pečenković naglašavajući potrebu stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih djelatnika te poticanja učenika na učenje ne samo francuskog nego i drugih stranih jezika u skladu s razvijanjem ključnih kompetencija u europskim školama. Gospodin Philippe Meunier je istaknuo suradnju Francuske Ambasade, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje i Agencije za mobilnost kroz različite projekte i potpore profesorima kao i studentima francuskog jezika.
Kroz predavanja i radionice pod nazivom Poticanje učenika na usmeni izričaj, Kazališne tehnike u nastavi francuskog jezika, Uporaba autentičnih dokumenata u nastavi francuskog jezika, Međukulturni elementi u nastavi francuskog jezika, Uporaba novih tehnologija u nastavi francuskog jezika-Projekt Descartes i Vrednovanje za učenje, sudionici su se mogli upoznati s novim metodama u poučavanju francuskog jezika i alternativnom vrednovanju koje u centar procesa učenja i poučavanja stavljaju samog učenika. Uporaba igara, kazališnih tehnika, autentičnih dokumenata, jednako kao i razvoj međukulturne kompetencije kod učenika, čine nastavu zanimljivom, motiviraju učenike na dodatne aktivnosti i samostalno učenje te osiguravaju promišljanje o važnosti učenja, odgovornog odnosa prema istom, tolerancije prema drugima kao i uvažavanje samog sebe. Uporaba novih tehnologija u nastavi kao što su Web alati 2.0, digitalni udžbenici i internetski izvori znanja pridonose interesu učenika, a jednako tako pokazuju da nastava ide u korak s vremenom.
Popratni događaj ovog stručnog skupa bio je i „Salon des éditeurs-Salon izdavača“ kojeg je organizirala Francuska ambasada, a nazočili su mu predstanici francuskih izdavačkih kuća Maison des Langues , Didier FLE , Hachette FLE , PUG te knjižare Kutak knjiga, Profil Kllet i Algoritam pa je i to bila izvrsna prilika za informiranje o suvremenim pristupima poučavanju francuskog jezika.
Slavenka Markota, prof.