U Centru izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije 25. lipnja 2025. u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, Podružnice Split, održano je Međužupanijsko stručno vijeće za učitelje i nastavnike glazbene kulture, glazbene umjetnosti i umjetničkih škola s temom Važnost profesionalne komunikacije, odgovornosti i suradnje odgojno-obrazovnih radnika. Stručni skup održan je s ciljem osvještavanja i osnaživanja odgojno-obrazovnih djelatnika o važnosti glazbenog odgoja, osobito zborskog pjevanja, u razvoju emocionalnih, socijalnih i komunikacijskih kompetencija učenika. Nizom predavanja i radionica, sudionike se upoznalo s teorijskim i praktičnim aspektima glazbeno pedagoškog rada koji doprinosi cjelovitom razvoju djece i mladih.
U predavanju dr. sc. Sare Dodig Baučić s Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu, pod nazivom O dobrobitima pjevanja u zboru, prikazan je širok spektar pozitivnih učinaka koje zborsko pjevanje ima na učenike, s naglaskom na njegovu interdisciplinarnu vrijednost. Pjevanje u zboru prepoznato je kao sredstvo koje istovremeno potiče emocionalni, socijalni i fizički razvoj učenika, a njegovi učinci potvrđeni su i kroz brojna istraživanja iz različitih znanstvenih područja. Posebna pažnja posvećena je ulozi zborskog pjevanja u očuvanju mentalnog zdravlja i izgradnji kvalitetne komunikacije unutar školskog i šireg društvenog sustava.
Osmišljenu radionicu kao prostor za razvoj praktičnih vještina zborovođa predstavile su i vodile profesorice Glazbene škole Josip Hatze u Splitu: Ivana Šutić, prof., Agneza Medić, prof. i Sanja Erceg Vrekalo, prof. Sudionici su kroz iskustveno učenje, vokalne igre i višeglasno pjevanje usvojili metode koje potiču glasovni razvoj, emocionalnu uključenost i osjećaj zajedništva. Istaknuta je važnost sigurnog i podržavajućeg okruženja u kojem djeca mogu slobodno izražavati svoj glas i osobnost.
Nadalje, važnost glazbenog odgoja kao sredstva za razvoj empatije i socijalnih vještina istaknula je Marija Didović, prof. iz Osnovne škole „Josip Pupačić“ u Omišu u predavanju pod nazivom Razvoj empatije kroz glazbeni odgoj – pjevanjem do zajedništva. Pjevanjem i zajedničkim muziciranjem, djeca i mladi razvijaju emocionalnu sigurnost, osjećaj pripadnosti i sposobnost razumijevanja drugih. U predavanju je istaknuto kako se glazba prezentira kao univerzalni jezik koji povezuje i nadilazi verbalne barijere, potičući razvoj cjelovitih i emocionalno svjesnih osoba.
Nastavno na prethodno predavanje, Silvana Vulas, prof. iz Osnovne glazbene škole „Lovro pl. Matačić“ u Omišu, u predavanju pod nazivom Iskustveno prakticiranje empatije u glazbenoj školi istaknula je važnost i ulogu učitelja kao refleksivnog praktičara. Naglašena je važnost individualiziranog pristupa, stvaranja socijalno-emocionalnog ozračja i osjetljivosti na potrebe učenika, čime se potiče kreativnost, samopouzdanje i emocionalna povezanost s glazbom i instrumentom.

Završnom radionicom predagoginje Željane Buntić-Pejaković, prof. iz Glazbene škole Josip Hatze u Splitu, pod nazivom Uspješna komunikacija u školskom okruženju, prezentirana je važnost komunikacijskih i socio-emocionalnih vještina, s ciljem jačanja profesionalne kompetentnosti učitelja u suočavanju s osjetljivim situacijama u školama. Kroz rad u malim grupama i zajedničkom refleksijom, sudionici su kreirali konkretne preporuke za učinkovitu i empatičnu komunikaciju u obrazovnom kontekstu.
Stručni skup je potvrdio važnost glazbenog odgoja, a osobito zborskog pjevanja, kao snažnog alata za cjeloviti razvoj učenika. Predavanja i radionice ponudili su teorijske uvide i praktične smjernice koje će učiteljima i nastavnicima omogućiti kvalitetniji i senzibilniji pristup učenicima. Naglasak je stavljen na važnost interdisciplinarnosti, emocionalne uključenosti i komunikacijskih kompetencija kao temelja za stvaranje poticajnog i podržavajućeg školskog okruženja. Sudionici su izrazili visoko zadovoljstvo sadržajem skupa te motivaciju za primjenu stečenih znanja u svakodnevnoj praksi.