Stručni skup za učitelje i nastavnike romanskih jezika (francuski, španjolski i talijanski jezik)
i klasičnih jezika pod nazivom Suvremeni izazovi nastavnoga procesa održan je 27. veljače
2025. godine u Vodicama.
Za sudjelovanje na skupu su se mogli prijaviti učitelji i nastavnici francuskoga, španjolskoga i
talijanskoga jezika te klasičnih jezika iz cijele Republike Hrvatske budući da je skup imao
državni karakter. Na skup se prijavilo 65 sudionika.
Osnovni je cilj skupa bio razvijati kreativne strategije i vještine timskoga rada i suradničkoga
učenja, promicati aktivne metode učenja i poučavanja i inovativnih strategija u učenju i
poučavanju, poticati razmjenu inovativnih ideja u praksi, razmotriti osnovne karakteristike i
načine poučavanja učenika s posebnim potrebama, razmotriti nove modularne načine
poučavanja u strukovnim školama, poticati primjenu antistresnih metoda u nastavnome
procesu sukladno provedbi CDŠ. Ovi su se ciljevi u potpunosti ili djelomično predstavljali kroz pojedina predavanja. Predavanja su u cjelini bila interdisciplinarna i uključila vrlo različite aspekte suvremenih izazova u nastavi i cjelokupnome nastavnome procesu.
Prve predavačice na stručnom skupu, Ivana Lukić, spec. rehab. educ. i Roberta Bonassin, mag. philol. ital., prof. savjetnik, organizirale su svoje izlaganje u dva dijela. U prvom, predavačkom su se dijelu bavile posebnim programima i pristupima u učenju i poučavanju učenika s teškoćama, upoznale sudionike s najčešćim tipovima teškoća u našemu obrazovnom sustavu i ponudile različite metode individualizacije i prilagodbe za jezike, dok su u drugome,
radioničkome predložile sudionicima izradu vlastitih materijala za nastavu uz ponuđene obrasce i materijale.
Drugi predavač Bojan Grba, prof. savjetnik, u svojemu je interaktivnome predavanju detaljno
pokazao i objasnio koncept modularne nastave u srednjim strukovnim školama.
Treća predavačica Martina Zubčić, mag. oec,, u interaktivnome je predavanju predstavila financijska prava nastavnika te njihove obveze u okviru financijske pismenosti da bi mogli
ostvarivati spomenuta prava.
Četvrti predavači Sanja Deletis, prof. izvrsni savjetnik i Goran Rukavina, prof. savjetnik,
pokazali su na mnogo konkretnih primjera da je latinski jezik temelj i korisno ishodište za
učenje i poučavanje romanskih jezika na svim razinama.
Na kraju stručnoga skupa sudionicima je predstavljena i poveznica na MS Forms da bi ispunili evaluacijski upitnik. Upitnik je ispunio 41 sudionik skupa (u dodatku). Sažetak informacija dobivenih pomoću evaluacijskog upitnika je sljedeći:
• većina sudionika skupa koji su ispunili evaluacijski obrazac (više od 80%) smatra da
su predavanja i radionice bili odlični
• nešto manje od 20% sudionika smatra predavanja i radionice vrlo dobrima
• više od 30% sudionika ostavilo je komentar (nije bio obavezan) u kojemu pohvaljuje
organizaciju skupa, kvalitetu i stručnost predavača te predlaže više sličnih skupova
• prosječna ocjena predavača prelazi 4,63.