Trodnevni državni stručni skup za odgojitelje u predškolskom odgoju „Inovacije, istraživanja, izazovi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju“, održan je od 5. do 7. travnja 2017. godine u Nacionalnom parku Brijuni. Skup su organizirale i vodile više savjetnice za predškolski odgoj Agencije za odgoj i obrazovanje: Jasna Šverko, mag. rehab. educ., Darija Drviš, prof., Sanja Jelovčić, prof., Tončica Kalilić, dipl. defektolog, mr. sc. Andreja Silić i Luja Zamečnik, prof.
Na stručnom usavršavanju koje je organizirano s ciljem razvoja kompetencija za istraživanje odgojno-obrazovne prakse u timskoj suradnji sa sudionicima u odgojno-obrazovnom procesu, sudjelovalo je 300 odgojitelja iz cijele Hrvatske.
Na otvaranju državnoga stručnoga skupa, prigodni glazbeni program izvele su odgojiteljice, članice vokalne skupine „Duga“ iz Rijeke, a u ime ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje, Jadranke Žarković-Pečenković, prof., odgojno-obrazovne radnike u predškolskom odgoju, pozdravila je viša savjetnica za predškolski odgoj Jasna Šverko, mag. rehab. educ.
U prvom plenarnom predavanju Zašto činim to što činim?: kultura ustanove iz perspektive djeteta i odgajatelja, izv. prof. dr. sc. Lidija Vujičić sa Učiteljskog fakulteta, Sveučilišta u Rijeci, pokušala je odgovoriti na pitanje naznačeno u naslovu, argumentacijom iz literature te rezultatima izravnoga istraživanja odgojno-obrazovne prakse. Prof. dr. sc. Jasna Krstović sa Učiteljskog fakulteta, Sveučilišta u Rijeci u predavanju „Prema novoj viziji odgojiteljske profesije: kompetencije (razine) kao pretpostavke za raspravu o novim ulogama u ranome i predškolskom odgoju i obrazovanju“, istaknula je kakva je razvojna perspektiva odgojiteljske profesije u nacionalnim okvirima te kakva je razina odgojiteljskih kompetencija u kontekstu složenosti polja rada u kojem se ostvaruje. Prvi dan stručnoga skupa zaključila je izv. prof. dr. sc. Edita Slunjski sa Filozofskog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu, predavanjem na temu Kvalitetno profesionalno usavršavanje odgajatelja kao pretpostavka unapređenja odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma, čime su sudionici uvedeni u podtemu drugoga dana stručnoga skupa.
Drugoga dana stručni su skup oplemenili odgojitelji i stručni suradnici iz predškolskih ustanova iz različitih krajeva Hrvatske te prikazima dobre prakse ukazivali na različitosti u pristupima učenja novih vještina potrebnih za ostvarivanje inovativne prakse. Uz prikaze dobre prakse, tijekom jutarnjeg i poslijepodnevnog programa istovremeno su se odvijale po tri stručno-pedagoške radionice na kojima su sudionici mogli steći različite kompetencije o provedbi načela fleksibilnosti tijekom organizacije i provedbe odgojno-obrazovnog procesa,dokumentiranju, cjelovitom učenju i razvoju djece predškolske dobi te učenju novih vještina i nove prakse. U večernjim satima sudionici su imali prilike razmjenjivati vlastita iskustva prateći poster-prezentacije iz deset dječjih vrtića s prikazima različitih projektnih aktivnosti u radu s djecom predškolske dobi, njihovim roditeljima i sustručnjacima. Također, tijekom sva tri dana trajanja stručnoga skupa odvijale su se projekcije prikaza prakse onih Vrtića koji nisu ušli u uži izbor za izlaganje na stručnome skupu, a sudionici su ih mogli pratiti prema vlastitom izboru.
Treći je dan stručnoga skupa nakon izlaganja prikaza dobre prakse i stručno-pedagoških radionica, završio zaključcima viših savjetnica za predškolski odgoj. Zaključno vrednovanje sudionika skupa uglavnom se odražavalo zadovoljstvom u razmjeni različitih iskustava i znanja te je većina procijenila državni stručni skup poticajnim za promišljanje o vlastitim vrijednostima i stavovima te razvoju novih razumijevanja odgojno-obrazovne prakse unutar timova u ustanovama u kojima djeluju.