Najave i izvješća / 16. veljače 2011.

Stručni skup Razvijanje komunikacijskih kompetencija odgojno-obrazovnih radnika u predškolskim ustanovama, 10. veljače 2011.

vrtic_mKao dio programa stručnog usavršavanja pod nazivom Razvijanje komunikacijskih kompetencija odgojno-obrazovnih radnika u predškolskim ustanovama 10. veljače 2011. godine u Dječjem vrtiću Sopot održan je prvi modul s temama Komunikacijska kompetencija na materinskom jeziku i Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini.

Osim voditeljica programa savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje Tihane Radojčić i Inge Seme Stojnović na skupu su održale predavanja i radionice Ana Vidović s Odsjeka za fonetiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Vlatka Blagus iz Američke međunarodne škole u Zagrebu.

Foto-album

{galerija}radionice{/galerija}

Ana Vidović je kroz predavanje o govornim komunikacijskim sposobnostima upoznala sudionike skupa s oblicima komunikacije s posebnim naglaskom na govornu komunikaciju, pravogovornim normama u odnosu na pravopisne norme te načelima usvajanja materinskog jezika. U sklopu te teme posebno je istaknula razliku između termina usvajanje i učenje jezika, a ujedno je predstavila i najnovije znanstvene zaključke kako dijete usvaja pojedine jezične razine, s posebnim naglaskom na usvajanje fonološkog sustava. O komunikacijskoj jezičnoj kompetenciji u višejezičnoj sredini predavanje je održala Vlatka Blagus, koja je naglasila da dijete samim polaskom u odgojno-obrazovnu ustanovu postaje višejezična osoba i objasnila pojmove vertikalne i horizontalne višejezičnosti. Raspravljalo se o terminima nematerinski, okolinski, strani, drugi i ini jezik. Prikazani su primjeri rada u vrtiću Američke međunarodne škole u Zagrebu.