Najave i izvješća / 3. ožujka 2014.

Stručni skup Komunikacijske kompetencije učitelja danas

sinj1_mŽupanijski stručni skup pod nazivom Komunikacijske kompetencije učitelja danas na kojem je prisustvovalo oko 650 učitelja Splitsko-dalmatinske županije održan je 1. ožujka 2014. godine u gradskom kinu Sinj. Skup je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje, a otvorila ga je i vodila mr. sc. Ines Blažević, viša savjetnica za razrednu nastavu.

S obzirom da do sada u Hrvatskoj nije zabilježen ovoliko velik broj sudionika na stručnom skupu u organizaciji AZOO na županijskoj razini iskoristila je priliku zahvaliti svim sudionicima. Također, prezentirala je rad županijskih stručnih vijeća te pohvaliti njihove voditelje, kao i sve učitelje, u njihovoj ozbiljnosti te prepoznavanju potrebe za stalnim stručnim usavršavanjem danas i onoga što Agencija za odgoj i obrazovanje radi za njih.

Na početku skupa, u ime gradske vlasti, nazočne je pozdravila  sinjska dogradonačelnica Kristina Križanac. Uvodno predavanje održao je ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović, prof., koji je predstavio ulogu Agencije u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske. Ravnatelj Filipović je istaknuo veliko zadovoljstvo što se unatoč neradnoj suboti u Sinju okupio impozantan broj učitelja.

sinj3_m– Vidljivo je i na ovom primjeru kako učitelji vole svoj posao, a ovim današnjim stručnim skupom pokazali su da žele biti još bolji. Ova tema komunikacije važna je u svakodnevnom učiteljskom radu i  sigurno će im otvoriti prostore, način i mogućnosti kako lakše premostiti situacije s kojima se susreću u svakodnevnom poslu – istaknuo je Filipović. Govoreći o stručnom usavršavanju kao bitnom čimbeniku u učiteljskom prosvjetnom procesu i o projektima koje tijekom godine provodi Agencija za odgoji obrazovanje, Filipović je prezentirao pokazatelje prema kojima su korisnici vrlo dobrim ocijenili rad same Agencije. No, kada je u pitanju stručno usavršavanje, tu ima još prostora za napredovanje, istaknuo je Vinko Filipović.

 -Nisam zadovoljan činjenicom da još uvijek popriličan broj učitelja ne smatra kako je stručno usavršavanje obveza i nužnost. Unatoč trendu porasta nazočnosti učitelja na stručnim predavanjima i usavršavanjima u posljednje dvije godine, još uvijek dobar dio učitelja ostaje izvan tog obuhvata. Osjećamo odgovornost prema našoj djeci da takvi učitelji ne mogu kvalitetno raditi svoj posao ako se cjeloživotno ne obrazuju- kazao je Vinko Filipović.

sinj2_mMr. sc. Vlade Dragun održao je stručno predavanje u kojem je govorio o važnosti odnosa s javnošću u obrazovanju te odgojno-obrazovnoj komunikaciji kao ključnom elementu današnjeg odgojno – obrazovnog procesa. Učitelji su upoznati s procesom, tijekom i vrstama komunikacije u nastavi te kako na najoptimalniji način organizirati nastavu i aktivnosti unutar nje kako bi učenici usvojili predviđene nastavne sadržaje te razvili kompetencije koje će im biti potrebne u svakodnevnom životu. U svom predavanju poslao je i jasnu poruku roditeljima. – Roditelji, pozvani ste zajedno s učiteljem sudjelovati u odgojno-obrazovnom procesu na dobrobit vašeg djeteta, ali nikada nemojte zaboraviti tko je profesionalac! Vjerujte učiteljima vaše djece!- kazao je Vlade Dragun. 

O značaju upravljanja osobnom komunikacijom okupljenim učiteljima govorio je novinar Denis Šabić koji je istaknuo kako i na koji način uspješno upravljati osobnom komunikacijom. Također, bilo je i riječi o pravilniku oblačenja, odnosno utjecaju dress-coda na poruku koja se šalje javnosti. -Upravo zbog toga što su prosvjetni djelatnici u javne osobe 24 sata, bez obzira jesu li u školi, na radnom ili nekom drugom mjestu oni moraju kontrolirati svoju komunikaciju, a sukladno tome tako se i oblačiti -istaknuo je Denis Šabić.

Dr. sc. Goran Sučić predstavio je Poli Art model kao oblik komunikacije glazbom u umjetničkom području suvremenog integriranog kurikuluma. – Od učitelja se očekuje samostalnost, kreativnost, fleksibilnost, ali i kontinuirano samovrednovanje i samoevaluacija. Za razliku od tradicionalne škole u suvremenoj praksi učenik promišlja i izražava osobne stavove, sudjeluje u razmjeni ideja s drugima, postavlja pitanja vezana uz postavljene zadatke i probleme, a sve to pod paskom učitelja koji mu je partner u radu – naglasio je Goran Sučić. 

U prigodnom dijelu programa, nastupila je ženska klapa Ancora iz Podstrane.