Najave i izvješća / 4. travnja 2011.

Ravnatelji upoznati kako povećati konkurentnost i kompetencije učenika te poboljšati rad u školi

Državna matura od iduće će se školske godine polagati nakon završetka školske godine, najavio je to Goran Sirovatka, ravnatelj Centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, na stručnom skupu ravnatelja osnovnih škola RH-a, koji se od 4. do 6. travnja održava u Vodicama u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.

Vodice_mNa skupu se okupilo više od 650 ravnatelja koji su upoznati s projektima provjere znanja koje će provoditi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, novom strategijom i konceptom stručnog usavršavanja i poučavanja, čiju izradu je najavio ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović te zakonskim rješenjima u vezi s položajem i statusom ravnatelja u školama u svjetlu donošenja novog zakona, pedagoškim mjerama u slučaju povrede dužnosti, propustima i pogreškama ravnatelja u radu te o upravljanju projektim ciklusom u pretpristupnom programu IPA.

Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja već priprema kalendar polaganja testova državne mature za iduću godinu koji će biti objavljen potkraj travnja.

– Sljedeća generacija maturanata testove državne mature pisat će nakon kraja nastavne godine, jer nam je cilj da državna matura zaista bude ispit koji se polaže nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja – objasnio je G. Sirovatka, koji je ujedno naglasio da će svi rezultati testova državne mature biti poznati do 15. lipnja tako da kasniji početak pisanja testova državne mature ni na koji način neće utjecati na upise na visokoškolske ustanove.

sirovatka_mBudući da je državna matura projekt koji je dobro zaživio i provodi se bez teškoća, Goran Sirovatka najavio je nove projekte Centra koji će se provoditi u ovoj i sljedećoj školskoj godini, a najvećim dijelom bit će vezani za osnovne škole. Riječ je o projektima PIRLS –čitalačke pismenosti, TIMMES – matematičke i prirodoslovne pismenosti, TALIS – profesionalnog osposobljavanja nastavnika i o projektu ESLC – učenja stranih jezika.

– Svi ovi projekti su projekti medunarodne provjere znanja u koje se Hrvatska uključila da bi bila konkurentna kada ude u Europsku uniju i da bi mogla uspoređivati svoje rezultate obrazovanja sa ostalim zemljama – kazao je G. Sirovatka. Mjerenja su nam ključna, kazao je, i da bi na vrijeme mogli intervenirati u osnovnoškolski program i pratiti tijek primjene Nacionalnoga okvirnog kurikulum. Također, rezultati će pomoći svima u sustavu, od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i Agencije za odgoj i obrazovanje, da dodatno saznaju što treba mijenati u sustavu da bi se napravio kvalitativni iskorak.

O promjenama u sustavu odgoja i obrazovanja, s posebnim naglaskom na stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika, ravnatelje je upoznao i ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović. Najavio je da će Agencija uskoro donijeti novu strategiju i koncepciju stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika.

ravnatelji_m– Mi u Agenciji intenzivno promišljamo kako iskoristiti rezultate PISA-istraživanja i Nacionalnih ispita, koji pokazuju da su naša djeca u čitalačkoj i matematičkoj pismenosti negdje u sredini, što nas ne treba zadovoljiti. Zato ćemo krenuti s izradom jasne strategije i koncepta što treba promijeniti u sustavu stručnog usavršavanja i poučavanja odgojno-obrazovnih radnika da bi rezultati takvih i sličnih istraživanja bili što bolji – naglasio je ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović.

Stručni skup ravnatelja osnovnih škola traje do srijede 6. travnja u Vodicama, a na njemu će, između ostalog, biti riječi o zakonskim rješenjima u vezi s položajem i statusom ravnatelja u školama u svjetlu donošenja novog zakona, pedagoškim mjerama u slučaju povrede dužnosti, propustima i pogreškama ravnatelja u radu te o upravljanju projektim ciklusom u pretpristupnom programu IPA.