Najave i izvješća / 4. travnja 2022.

Ravnatelji predškolskih ustanova usavršavali komunikacijske kompetencije na državnom stručnom skupu u Vodicama

Agencija za odgoj i obrazovanje bila je organizator državnog stručnog skupa Upravljanje promjenama i pozitivnim ishodima komunikacije iz uloge ravnateljakoji se održao u Vodicama od 23. do 25 ožujka 2022. godine.Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać svečano je pozdravila uzvanike, predavače i ravnatelje i ostale sudionike te ih upoznala s programom i ključnim temama.

U ime ministra dr. sc. Radovana Fuchsa i u svoje ime nazočnima je pozdravne riječi uputila je i mr. sc. Vesna Šerepac, ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Dr. sc. Marko Jelić, župan Šibensko-kninske županije i gradonačelnik Vodica Ante Cukrov sudionicima su poželjeli dobrodošlicu u Vodicama te se obratili prigodnim govorom.

U radnom dijelu ravnatelji su imali prilike čuti predavanje na temu Vrijednosti uključivanja djece u sustav ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, mr. sc. Vesna Šerepac, ravnateljice Uprave za odgoj i obrazovanje u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

Tijekom prvog dana upoznali su najpoznatije modele upravljanja promjenom i teoriju o kriznom komuniciranju. Predavanje o Kriznom komuniciranju i upravljanju promjenama, održao je doc. dr. sc. Damir Jugo, dekan E. Bernaysa, Visoke škole za komunikacijski menadžment;

Suzana Hitrec, prof., ravnatelj savjetnik, predstavila je 14 modela upravljanja promjenom te istakla da su svi primjenjivi u predškolskim ustanovama, ovisno o situaciji.

Prorađena je i tema Nacionalne manjine u predškolskim ustanovama. Programom je bilo predviđeno da temu izložiNandor Čapo, ravnatelj uprave za nacionalne manjine u Ministarstvu znanosti i obrazovanja zajedno s Natalijom Koprenica, mag. prim educ., višom savjetnicom za srpsku nacionalnu manjinu u Agenciji za odgoj i obrazovanje no gosp. Čapo je izenadno i objektivno bio spriječen nazočiti skupu pa je temu izložila Natalija Koprenica.

Vrtićki kurikulumi usklađeni s Nacionalnim kurikulumom za predškolski odgoj i obrazovanje (2015)talijanske, mađarske, srpske i češke nacionalne predstavljeni su putem PPT-prezentacije (Dječji vrtić Rin Tin Tin, Scuola dell infanca, Grad Pula, Dječji vrtić Potočnica iz Zagreba i Dječji vrtić Sunce iz Dvora). Pored njih predstavljeni su vrtićki kurikulumi Dječjeg vrtića Vrbik iz Zagreba, St    ručno-razvojnog centra za unapređivanje stručnog rada u području predškolskog odgoja i obrazovanja i stručnog usavršavanja stručnih djelatnika prema pedagoškoj koncepciji Marije Montessori iz Zagreba i Dječjeg vrtića Župa Dubrovačka, Mlini.

Drugi dan bio je posvećen komunikacijskim kompetencijama i iskustvenim radionicama. Dr. sc. Igor Marko Gligorić, s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, predavao je o Upravljanju ishodima komunikacije kao izazovu za ravnatelja predškolske ustanove, a Antonija Balić Šimrak, prof. dr. art., s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predavala je na temu pod nazivom Umjetnički vrtićki kurikulum – univerzalni jezik komunikacije.

Na iskustvenim radionicama ravnatelji su jačali svoje kompetencije na radionicama pod nazivom: Kako komunicirati promjene u dječjem vrtiću; Upravljanje pozitivnim ishodima komunikacije u vezi s djecom s posebnim potrebama; Kako poticati rastući mentalni sklop kod djece prema istraživanjima Carol S. Dwec; Interkulturalna komunikacija i pokret; Od komunikacije do komunikacijske kompetencije; Susret kultura – uvidi i upravljanje pozivnim promjenama komunikacijom.

Ilustracije radi, ističemo da su ravnatelji upoznali načine kako se u vrtiću može na razvojno-primjeren način prorađivati STEAM područje kroz likovni izričaj djeteta na radionici Likovno i književno stvaralaštvo kao poticaj za rano učenje i unošenje pozitivnih promjena u vrtićki kurikulum, Antonije Balić Šimrak, prof. dr. art.

Na Okrugom stolu Kako biti promjena koju želite vidjeti u svojoj predškolskoj ustanovi, mr. sc. Inga Seme Stojnović, viša savjetnicai voditeljica državnoga stručnog skupa, imala je uvodno teorijsko izlaganje. Nazočile su mu više savjetnice za predškolskiSanja Jelovčić, prof., mr. sc. Andreja Silić, Darija Drviš, mag. rehab. educ., Luja Zamečnik, prof., Jasna Šverko, mag. rehab. educ., Tončica Kalilić, dipl. defektolog, zatim Natalija Koprenica, mag. prim educ., viša savjetnicom za srpsku nacionalnu manjinu te predavači dr. sc. Igor Marko Gligorić, Antonija Balić Šimrak, prof. dr. art. i sudionici državnog stručnog skupa.

Državnom stručnom skupu nazočilo je oko 300 sudionika. Ravnatelji su jačali svoje kompetencije u području upravljanja promjenama i ishodima komunikacije putem predavanja i iskustvenih radionica.

Zaključci državnog stručnog skupu govore u prilog tome da je važno uključivanje predškolske djece u vrtiće u što većem broju jer time djeca ostvaruju i žive svoja prava prema Konvenciji o pravima djece. Uključivanje djece nacionalnih manjina osigurano je stručnim radom i temeljnim propisima RH. Koncepti upravljanja promjenama, primjenjivi su u predškolskim ustanovama, a način komunikacije jednako je važan kada se uvode inovacije i /ili u kriznim situacijama.

Evaluacija

(docx: 516,37 KB)

Preuzmi