Najave i izvješća / 21. lipnja 2021.

Proljetna škola HPKZ-a o digitalnom obrazovanju, iskustvima i primjeni

Hrvatski pedagoško-književni zbor, u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanjem i Učiteljskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu, organizirao je Proljetnu školu od 8. do 10. lipnja 2021. godine u Opatiji. Tema konferencije bila je Globalne promjene i metodička digitalna iskustva nastave na daljinu. Proljetna škola se nakon dugog vremena održavala uživo uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera svih sudionika. Na proljetnoj školi sudjelovalo je više od 200 odgojno-obrazovnih radnika.

Pozvani predavači bili su: doc. dr. sc. Martina Kolar Billege s temom Globalne promjene i metodički pristup odgoju i obrazovanju, dr. sc. Jelena Pavičić Vukičević izlagala je o istraživanju na temu Nastava na daljinu u vrijeme zdravstvene krize – stavovi i iskustva roditelja, doc. dr. sc. Marijana Togonal predavala je o Promjenama komunikacijskih obrazaca u nastavi na daljinu te izv. prof. dr. sc. Predrag Pale čije je izlaganje naslovljeno Kompjutor i internet u nastavi: blagoslov ili prokletstvo?

Na Proljetnoj školi učitelji praktičari imali su prilike pokazati vrijedne primjere odgojno-obrazovne prakse, a Organizacijski odbor je prihvatio 43 izlaganja što predstavlja najveći broj prikaza prakse do sada. Na četiri radionice sudionici skupa imali su mogućnost ojačati svoje stručne i generičke kompetencije.

U sklopu stručno-znanstvenog skupa, pomoćnica ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje, mr. Đurđa Kulušić, održala je predavanje na temu Škola na Trećem. Tijekom predavanja, pomoćnica ravnateljice sudionike konferencije je upoznala s procesom osmišljavanja i izvedbe scenarija poučavanja i digitalnih materijala koji su se emitirali svakodnevno u okviru programa Škole na Trećem od 1. do 4. razreda osnovne škole. Dala je pregled cjelokupnog rada timova te pokazala izgled scenarija i digitalnih materijala.

Pomoćnik ravnateljice Igor Rukljač izlagao je na temu Nastava na daljinu u uvjetima pandemije. U sklopu predavanja, sudionike konferencije upoznao je sa strateškim dokumentima Europske komisije Akcijski plan za digitalno obrazovanje u razdoblju (2021. – 2027.) Prilagodba obrazovanja i osposobljavanja digitalnom dobu te Digitalni građanin. Naglasio je da bi ciljeve navedenih dokumenata trebalo implementirati u svakodnevni odgojno-obrazovni rad.

Na kraju stručno-znanstvenog skupa održana je evaluacija. Sudionici su stručni skup u cjelini ocijenili visokom ocjenom 4.81. Cijelu evaluaciju stručno-znanstvenog skupa možete pogledati na mrežnoj stranici HPKZ-a Link