Najave i izvješća / 27. veljače 2012.

Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju

psihologija_mU Tjednu psihologije, koji se od 20. do 24. veljače 2012. obilježava u cijeloj Hrvatskoj petu godinu zaredom, viša savjetnica za psihologe Agencije za odgoj i obrazovanje Teodora Dubrović, prof., organizirala je državni stručni skup za psihologe.

Skup Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju održao se 24. veljače 2012. u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke. U programu državnog skupa sudjelovale su priznate psihologinje dr.sc. Majda Rijavec i dr.sc. Dubravka Miljković.

Program skupa obuhvaćao je četiri teme:

Pozitivne emocije u obrazovanju (Što je pozitivna psihologija, Važnost pozitivnih emocija u životu, Uloga pozitivnih emocija u obrazovanju)

U prvom dijelu sudionici su se upoznali s pozitivnom psihologijom – disciplinom u psihologiji koja se bavi pozitivnim fenomenima kao što su sreća, životno zadovoljstvo, optimizam i slično. Posebno se govorilo o važnosti pozitivnih emocija u životu i obrazovanju. Naime, istraživanja pokazuju da pozitivne emocije pozitivno djeluju na naše razmišljanje, donošenje odluka, produktivnost, međuljudske odnose i zdravlje. Pod djelovanjem pozitivnih emocija učenici imaju veći opseg pažnje i brže uče.

Programi pozitivne psihologije u obrazovanju (Vrste programa, Primjeri aktivnosti u programima, Efekti provođenja programa u svijetu i Hrvatskoj)

psihologija2_mDrugi dio odnosio se na programe pozitivne psihologije koji se mogu provoditi u školama. Prikazani su rezultati provođenja programa na učenicima nekih srednjih i osnovnih škola u Hrvatskoj. Detaljnije su objašnjene i demonstrirane tri aktivnosti iz programa.

Pozitivne emocije i zdravlje (Pozitivne emocije i psihičko zdravlje, Pozitivne emocije i fizičko zdravlje)

U trećem dijelu detaljnije se obradila povezanost pozitivnih emocija i našeg psihičkog i fizičkog zdravlja. Posebno su navedena istraživanja o utjecaju pozitivnih i negativnih emocija na otpornost prema bolestima.

Pozitivna psihologija i roditeljstvo (Roditeljski odgoj i razvoj životnih ciljeva kod djece,Što je dobra obitelj, Odnosi s djecom i životno zadovoljstvo)

Zadnji dio je bio posvećen pozitivnom roditeljstvu. Govorilo se o roditeljskim ponašanjima koja dovode do neadekvatnog postavljanja životnih ciljeva kod njihove djece te o čimbenicima koji pridonose dobrim odnosima između roditelja i djece u različitim fazama roditeljstva. 

Zaključeno je da je sustavu odgoja i obrazovanja potrebno što više širiti spoznaje i poticati provođenje posebnih programa iz pozitivne psihologije u svrhu zaštite mentalnog zdravlja djece i mladih.