Najave i izvješća / 17. ožujka 2025.

Poučavanje engleskog jezika u globaliziranom svijetu: izazovi i prilagodbe u obrazovnom sustavu

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu 27. i 28. veljače 2025. godine održan je državni stručni skup za učitelje i nastavnike engleskoga jezika na temu „Poučavanje engleskoga jezika na svim obrazovnim razinama“. Na stručnom skupu sudjelovalo je 124 učitelja i nastavnika engleskoga jezika.

Stručno usavršavanje je organizirano da bi se analizirale potrebe učenika i učitelja/nastavnika u cijeloj obrazovnoj vertikali vezano za potrebe Cjelodnevne škole, usporedile obrazovne prakse i profesionalni razvoj učitelja/nastavnika u obrazovnoj vertikali vezano za Cjelodnevnu školu te odredio način djelovanja obrazovnih praksi u budućnosti sukladno brzorastućem tehnološkome razvoju.

Voditeljice stručnoga skupa bile su savjetnice za engleski jezik u Agenciji za odgoj i obrazovanje: Ružica Kandić i Jelena Zdrilić.

Na stručnom usavršavanju održano je niz predavanja, radionica te okrugli stol s temom Poučavanje engleskog jezika u globaliziranom svijetu: izazovi i prilagodbe u obrazovnom sustavu

PLENARNA PREDAVANJA (prvi dan, 27. veljače 2025.)

  1. Teaching (very) young EFL learners – izv. prof. dr. sc. Alenka Mikulec i izv. prof. dr. sc. Ivana Milković, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Predavanje je predstavilo programe ranog učenja engleskog jezika u Hrvatskoj te ključne kompetencije potrebne za uspješno poučavanje engleskog u predškolskom obrazovanju.

  • Metaphoric competence in EFL: From beginning to advanced levels – doc. dr. sc. Jelena Parizoska, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Istaknuta je važnost metaforičkog jezika u učenju engleskog, od osnovnih do naprednih razina, te suvremeni pristupi podučavanju figurativnog jezika.

RADIONICE:

  1. Priča The Mitten u poučavanju engleskog jezika u ranoj i predškolskoj dobi – Jasmina Cerovec, mag. praesc. educ. i Jadranka Bratković Aračić, mag. praesc. educ.

Radionica je pokazala kako kroz priče integrirati različita područja učenja te potaknuti kreativnost i interdisciplinarnost u ranom učenju engleskog jezika.

  • A stairway to success – Formativno vrednovanje kao podrška cjeloživotnom učenju Noemi Ajduković, prof., izvrstan savjetnik OŠ Sesvetska Sopnica

Predstavljene su strategije formativnog vrednovanja koje potiču učenike na refleksiju i poboljšavaju učinkovitost učenja kroz aktivno sudjelovanje.

  • The Tech-Savvy Teacher Workshop – dr. sc. Bojan Prosenjak, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Sudionici su se upoznali s digitalnim alatima i aplikacijama za planiranje nastave, praćenje napretka učenika i poticanje interaktivnog učenja.

  • Motivational strategies in the EFL classroom – doc. dr. sc. Draženka Molnar Filozofski fakultet Sveučilišta u Osijeku

Razmatrane su učinkovite motivacijske strategije u nastavi engleskog jezika, s naglaskom na autonomiju, kompetenciju i angažman učenika.

  • Building young writers – effective strategies for teaching writing in the EFL classroom- young learners – Daniela Reić Šućur, prof. savjetnik; OŠ Manuš, Split

Radionice su se fokusirale na tehnike razvijanja vještina pisanja kod djece i tinejdžera, uključujući vizualne poticaje, strukturirane zadatke i metode povratne informacije.

  • Building young writers – effective strategies for teaching writing in the EFL classroom- teenagers – Haidi Mimica Tudor, prof. izvrstan savjetnik, OŠ Ravne njive – Neslanovac Split

Radionice su se fokusirale na tehnike razvijanja vještina pisanja kod djece i tinejdžera, uključujući vizualne poticaje, strukturirane zadatke i metode povratne informacije.

  • Empowering students: Mastering key competences and soft skills for the future – Karla Golja Milevoj, prof., SŠ Mate Blažine, Labin i Erika Folo, prof., SŠ Zvane Črnje, Rovinj

Naglašena je važnost razvijanja ključnih kompetencija poput kritičkog razmišljanja, timskog rada i prilagodljivosti da bi učenici bili spremni za buduće izazove.

  • Let’s gamify your ELT worksheets! – Adrijana Roždijevac, prof., OŠ Josip Kozarac, Soljani

Prikazani su načini kako radne listove pretvoriti u zabavne i interaktivne aktivnosti kroz metode igrifikacije, povećavajući motivaciju učenika.

PLENARNA PREDAVANJA (drugi dan, 28. veljače 2025.):

  1. Asessment and AI – dr. sc. Bojan Prosenjak, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Razmatrane su mogućnosti primjene umjetne inteligencije u procjeni i vrednovanju jezičnih vještina te izazovi i prednosti takvog pristupa u nastavi.

  • Pragmatic competence in EFL teaching – doc. dr. sc. Danijela Šegedin Borovina, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu i doc. dr. sc. Mirjana Semren, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Predavanje je istražilo pragmatičku kompetenciju kao ključan aspekt komunikacije u stranom jeziku te kako je integrirati u nastavu engleskog jezika.

  • Iskustvo rada u eksperimentalnoj provedbi cjelodnevne škole – Katarina Duhović, mag. prim. edu., OŠ Vladimira Vidrića, Kutina

Podijeljena su iskustva iz prakse uvođenja cjelodnevne škole s naglaskom na poučavanje engleskog jezika i izazove provedbe ovog modela.

OKRUGLI STOL – Tema: „Poučavanje engleskog jezika u globaliziranom svijetu: izazovi i prilagodbe u obrazovnom sustavu“

Sudionici:

  • izv. prof. dr. sc. Ivana Cindrić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • doc. dr. sc. Mirna Erk, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku
  • izv. prof. dr. sc. Stela Letica Krevelj, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • prof. dr. sc. Irena Vodopija Krstanović, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
  • prof. dr. sc. Renata Šamo, Filozofski fakultet Sveučilišta u Puli
  • doc. dr. sc. Mirjana Semren, Filozofski fakulet Sveučilišta u Splitu

Raspravljalo se o promjenama u poučavanju engleskog jezika kroz povijest te prilagodbama suvremenim obrazovnim trendovima i tehnološkom razvoju.

Po završetku državnoga stručnoga skupa, evaluacijski upitnik je ispunilo 98 sudionika. Državni stručni skup u cjelini ocijenjen je srednjom ocjenom 4,40. Značaj stručnoga skupa za osobni profesionalni razvoj ocijenjen je srednjom ocjenom 4,29. Primjenljivost teme u praksi je ocijenjena je srednjom ocjenom 4,26. Aktualnost sadržaja ocijenjena je srednjom ocjenom 4,40.