Najave i izvješća / 4. studenoga 2020.

Online državni stručni skup edukacijskih rehabilitatora RH-a

Agencija za odgoj i obrazovanje organizirala je 29. i 30. listopada 2020. prvi virtualni državni stručni skup edukacijskih rehabilitatora RH-a, posvećen stručnom usavršavanju u području edukacijsko rehabilitacijskih programa i postupaka. Na stručnom usavršavanju sudjelovalo je više od 200 edukacijskih rehabilitatora predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova.

Edukacijski rehabilitatori kontinuirano unapređuju svoje kompetencije da bi postigli i održali visoku kvalitetu profesije u skladu s promjenjivim zahtjevima suvremenog svijeta. Koristeći različite prilike za svoj profesionalni i osobni razvoj, pokazuju shvaćanje uloge cjeloživotnog učenja.

Na otvaranju skupa uvodne riječi podrške uputila je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, koja je istaknula značaj edukacijskih rehabilitatora u kreiranju i pružanju podrške učenicima s teškoćama, učiteljima, roditeljima i suradnicima. Pozdravnu riječ uputila je i dekanica Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak Galešev koja je ukazala na važnost pravovremenog poduzimanja primjerenih postupaka u zaštiti prava, interesa i dobrobiti učenika u partnerskoj suradnji s roditeljima i održala plenarno predavanje „Postupci podrške u kreiranju edukacijsko-rehabilitacijskih programa”.

Uslijedila su zatim plenarna predavanja, između ostalih i ono koje je održala prof. dr. sc. Anamarija Žic Ralić s temom “Edukacijsko-rehabilitacijski programi poticanja socijalne inkluzije djece s teškoćama u razvoju s naglaskom na prevenciji socijalne isključenosti i postupcima za unapređenju socijalne inkluzije“.

Doc. dr. sc. Sonja Alimović održala je plenarno predavanje na temu „Edukacijsko rehabilitacijski programi i postupci za učenike s višestrukim teškoćama uz važnost učenja u kontekstu i kroz iskustvo, stjecanje rutina kroz dobi primjerene aktivnosti te jedne aktivnost za poučavanje na svim područjima“.

Ana-Marija Bohaček, prof. rehabilitator, spec. rane intervencije u djetinjstvu, u temi “ ERP u radu s roditeljima”, naglasila je važnost poučavanja odraslih temeljnim vještinama da bi ostvarili uspješnu interakciju s vlastitim djetetom, nakon čega je prikazala korake u vođenju roditelja. Ivana Sladić Kljajić, prof. psih., CZA, Zagreb s temom „Poticanje emocionalne regulacije u podršci (ne) poželjnih ponašanja djece/ učenika iz PSA-a” s ciljevima kako razumjeti i pružiti podršku djetetu da samostalno prepozna i izrazi promjene emocionalnog stanja te pronalaženje i primjena strategije za pružanje podrške djeci kada se suoče s neugodnim emocijama.

Prof. dr. sc. Zrinjka Stančić, ERF, prikazala je u temi „Potpora u sastavnicama kurikuluma usmjerenog na učenika s teškoćama” u školi niz edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka, od najnovijih izvora u poučavanju, digitalnih alata do niza postupaka u pripremi, procjeni, planiranju, provedbi do vrednovanja edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.

Doc. dr. sc. Damir Miholić prikazao je temu Art/ekspresivne metode i postupci u edukacijsko-rehabilitacijskim programima kroz “traganja za izgubljenim blagom “u svima nama .

Primjere iz prakse prikazali su: Marta Prohaska, mag. reheb. educ., učitelj-mentor; Tajana Tolić, mag. prim. educ., studentica ERF-a; Osnovna škola “Milan Amruš”, Slavonski Brod; Dinka Žulić, mag. educ. rehab., učitelj savjetnik, COO Čakovec; Martina Boričić Martić, mag. reheb. educ., OŠ „Antun Gustav Matoš” Vinkovci; Ivana Torjanac Matas i Ivana Milić, mag. reheb. educ., učiteljice savjetnice; dr. sc. Ljiljana Banek, logoped, stručni suradnik savjetnik, OŠ Nad lipom, Zagreb; Mara Modrić, mag. educ. rehab, OŠ Sesvetska Sopnica; Zvjezdana Miri-Barila, mag. educ. rehab., učitelj savjetnik i Tatjana Žižek, mr. spec. psih., Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec; Renata Cesarec-Topolovec, prof. def. te Gordana Gregurović Petrović, dipl. knjiž., OŠ Augusta Cesarca, Krapina.

Stručnim predavanjima i prikazima primjera dobre prakse sudionici su imali priliku unaprijediti kompetencije u planiranju i programiranju, provedbi i evaluaciji dodatnih edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.