Najave i izvješća / 2. listopada 2023.

Održivi razvoj u obrazovnoj perspektivi

Od 30. kolovoza do 1. rujna 2023. u Vodicama je održan državni stručni skup Održivi razvoj u obrazovnoj perspektivi, namijenjen učiteljima razredne nastave. Skup je trajao petnaest sati, a organizirale su ga više savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje Mirela Skelac, univ. spec. act. soc., Snježana Lustig, mag. prim. educ., Jadranka Buvinić, dipl. učitelj i Mirela Majstrović, mag. prim. educ.

Skup je otvorila v. d. ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje Daria Kurtić, prof. Na skupu su predstavljene znanstvene spoznaje i primjeri poučavanja učitelja o održivom razvoju. Ukazalo se na izazove obrazovanja za održivi razvoj, kao i suvremenoga življenja i usporedile različite mogućnosti sustavnoga promišljanja o budućnosti te kako učenici i učitelji mogu doprinijeti zajedničkom održivom razvoju.

U prvome dijelu programa, sudionici su nazočili nastupu dječje klape Matačićevi slavuji iz Omiša te recitiranju stihova Hasanaginice, u izvedbi Monike Pavlović Grabovac, prof. Nakon kulturno-umjetničkoga programa održana su plenarna predavanja. Temu Kruh naš svagdašnji i klimatske promjene predstavila je doktorica znanosti Sanja Tišma, s Instituta za razvoj i međunarodne odnose u Zagrebu. O temi Edukacijom kroz održivi razvoj govorila je doktorica znanosti Edita Borić, s Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti, Odsjeka za društvene znanosti u Osijeku. Doktorica znanosti Mila Bulić, s Filozofskoga fakulteta, Odsjeka za učiteljski studij u Splitu predstavila je temu Koncept Energija u kurikulumu nastave Prirode i društva. O temi  Zadovoljstvo kao perspektiva u „ovdje i sada“, govorila je Margareta Mesić, sveučilišni specijalist supervizije psiho-socijalnoga rada, s Poliklinike d. o. o. u Zadru.

Nakon plenarnih predavanja, uslijedila su interaktivna predavanja te prikaz primjera dobre prakse. Interaktivno predavanje Ništa bez energije! prikazala je doktorica znanosti Mila Bulić, s Filozofskoga fakulteta, Odsjeka za učiteljski studij u Splitu. O Jačanju transverzalnih vještina u kontekstu međupredmetne teme Održivi razvoj, interaktivno predavanje predstavile su Mia Ožić, viša savjetnica u Agenciji za odgoji i obrazvoanje, Podružnica Split i Gordana Cecić-Sule, prof., u zvanju savjetnice iz Osnovne škole Kamešnica u Otoku. Interaktivno predavanje s temom Ruke pune dobrih djela prikazala je Marta Zečević Berbić s Fakulteta za odgojne i društvene znanosti, Odsjeka za društvene znanosti u Osijeku. Od ishoda do održivoga projekta, tema je interaktivnoga predavanja o kojoj je govorio Dinko Marin, mag. educ. hist. et mag. edu. geogr., u zvanju savjetnika iz Osnovne škole Bartula Kašića u Zadru.

Rezultate Međunarodnoga istraživanja razvoja čitalačke pismenosti PIRLS 2021 predstavio je Vinko Filipović, prof., ravnatelj Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

Iskustva o održivom razvoju iz Finske (primjer dobre prakse u razrednoj nastavi) predstavile su Biljana Pavić i Mirta Ćosić, učiteljice razredne nastave u zvanju savjetnica, iz Osnovne škole August Šenoa u Osijeku, a temu Učenje za održivo djelovanje (primjer dobre prakse u razrednoj nastavi) izložile su Dunja Kufner, učiteljica razredne nastave u zvanju izvrsne savjetnice; Kristina Čičak, učiteljica razredne nastave u zvanju savjetnice i Ivana Norac, stručna suradnica knjižničarka u zvanju mentorice, iz Osnovne škole Kneževi Vinogradi. O temi Živimo održivo (primjer dobre prakse u razrednoj nastavi) govorile su učiteljice razredne nastave Anita Čupić, u zvanju izvrsne savjetnice i Nives Bogdan, u zvanju savjetnice, iz Osnovne škole kraljice Jelene u Solinu. Temu Održivi razvoj u našem malom mistu (primjer dobre prakse u razrednoj i predmetnoj nastavi) predstavile su učiteljica razredne nastave, Marina Fistanić, u zvanju savjetnice i mr. sc. Tamara Banović, prof., u zvanju savjetnice iz Osnovne škole Josip Pupačić u Omišu. Program je završio plenarnim predavanjima. O temi Zelena infrastruktura – parkovi pluća grada govorila je doktorica znanosti Alka Turalija s Fakulteta agrobiotehničkih znanosti u Osijeku. Završnu temu Održivi razvoj – razumijevanje i praksa u školama predstavio je doktor znanosti Dražen Šimleša, s Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar u Zagrebu.

Sudionici su sve elemente stručnoga skupa vrednovali izvrsno. Najbolje su ocijenili organizaciju stručnoga skupa i relevantnost teme (86% izvrsno), dok su ozračje tijekom skupa i komunikaciju s predavačima ocijenili sa 74%, odnosno 77% izvrsno. Sva predavanja, kao i interaktivna predavanja ocijenjeni su vrlo visokom ocjenom. Na skali od 1 do 5 prosječna ocjena svih izlaganja jest 4,72. Vrednujući stručni skup u cjelini, 163 sudionika ocijenila su skup uspješnim i vrlo uspješnim (93%). Većina sudionika (92%) procjenjuje da će njihovo sudjelovanje na ovom stručnom skupu pozitivno utjecati na unaprjeđenje rada. Kao najveću vrijednost skupa su istaknuli odabir teme skupa te kvalitetna, stručna i zanimljiva predavanja. Jednako tako istaknuli su ugodno, srdačno ozračje tijekom skupa te odličnu organizaciju.

Mirela Skelac, univ. spec. act. soc., Snježana Lustig, mag. prim. educ., Jadranka Buvinić, dipl. učitelj i Mirela Majstrović, mag. prim. educ.

Evaluacija

(pdf: 432,87 KB)

Preuzmi