Agencija za odgoj i obrazovanje 4. travnja 2025. godine organizirala je Međužupanijski stručni skup edukacijskih rehabilitatora na temu Podrška u radu s učenicima iz PSA-a. Skup je bio namijenjen edukacijskim rehabilitatorima (odgojiteljima, učiteljima i stručnim suradnicima) predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Na navedeni stručni skup namijenjen edukacijskim rehabilitatorima pridružili su se učitelji i stručni suradnici drugih profila. Ishodi stručnoga skupa bili su: prisjetiti se razvojnih osobitosti učenika s PSA-om, ukazati na važnost provođenja primjerenih oblika podrške, upoznati kako učinkovito provoditi funkcionalnu analizu ponašanja, osvijestiti važnost rada na komunikaciji i jezično-govornom razvoju te objasniti važnost partnerske suradnje s roditeljima za cjeloviti razvoj učenika.
Stručni skup otvorio je školski zbor Centra za autizam Zagreb s pjesmom „Dani“ uz vlastitu instrumentalnu pratnju na instrumentima Orffova instrumentarija i udaraljkama u pratnji učiteljice glazbene kulture Janje Matić, magistre glazbene pedagogije.
Predavači na stručnome skupu su bili vanjski suradnici i viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje Mara Capar, koja je u temi Priprema prijelaza naglasila važnost pravovremene pripreme učenika, obitelj i odgojno-obrazovnih radnika za daljnje školovanje.
Doc. dr. sc. Blaženka Brozović, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, u izlaganju Komunikacija kao preduvjet podršci jezično-govornom razvoju djece / učenika s autizmom uz video prikaze iznijela je iskustva iz prakse s preporukama za razlikovanje jezično-govornog razvoja djece s autizmom od drugih razvojnih izazova. Sanja Aguila Munoz, mag. rehab. educ., i Ivana Jandroković, mag. rehab. educ., stručne suradnice u znanosti i visokom obrazovanju, Nastavno-klinički centar Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, u temi Vizualna podrška za učenike iz spektra autizma i potpomognuta komunikacija naglasile su važnost funkcionalne vizualne podršku i pravovremenu potpomognutu komunikaciju. Jelena Klopotan, diplomirani psiholog, Centar za autizam, Zagreb, u temi Poticanje vještina igre kod djece s PSA oprimjerila je i usmjerila na važnosti i vrste igre za razvoj djece. Magdalena Jančec, mag. educ. rehab., Centar za autizam, Zagreb, mentorica, utemi Izazovna ponašanja na autističnom spektru: razumijevanje i stručne strategije opisala je funkcionalnu analizu ponašanja i pokazala primjerene strategije podrške. Dubravka Sečen Rosso, mag. educ. rehab., OŠ G. Vitez, Zagreb, savjetnica u temi Poučavanje učenika s PSA-a u posebnom razrednom odjelu prikazala je inicijalnu procjenu, planiranje, i poučavanje učenika u pozdravnom krugu, komunikacijsku knjigu za razgovor, socijalne priče, diferencijaciju u nastavi, vizualne rasporede… Alen Conjar, mag. educ. rehab., mentor, Centar za autizam, Zagreb, u temi Korištenje edukacijskih aplikacija i softvera u nastavi informatike za učenike s IT i s PSA ponudio je niz novih aplikacija koje kolege mogu primijeniti u svakodnevnom rad s učenicima u nastavnom procesu. Milica Kolumbić – Di Giorgio, mag. educ. rehab., savjetnica, OŠ E. Kumičića, Velika Gorica, prikazala je iskustvo iz svoje škole u temi Od otpora do unapređenja cjelovitog razvoja učenika s teškoćama iz PSA. Ksenija Sambol, dipl. def., Centar za autizam, Zagreb, u prikazu prakse na temu Podrška učenicima s PSA u provedbi izvannastavne aktivnosti učeničke zadruge izrada sapuna MELT 8 POUR metodom + poster stavljajući naglasak na poticanje cjelovitog razvoja učenika s izrađenim metodičkim koracima.
Zahvaljujemo svim predavačima i sudionicima stručnoga skupa edukacijskim rehabilitatorima, što svojim ljudskim, stručnim i profesionalnim pristupom u radom doprinose jačanju svijesti i društvene odgovornosti za djecu / učenike s TUR-om u kreiranju okruženja za učinkovito učenje i poučavanje te cjeloviti razvoj da bi oni bili prihvaćeni i punopravni članovi našega društva te napredovali sukladno svojim mogućnostima.