Najave i izvješća / 13. srpnja 2020.

Održan međužupanijski stručni skup učenici s teškoćama u razvoju u umjetnosti

Na međužupanijskom stručnom skupu Učenici s teškoćama u razvoju u umjetnosti, održanom u Osnovnoj školi Ivane Brlić-Mažuranić u Orahovici, koji je organizirala viša savjetnica Mirela Skelac, univ. spec. act. soc., sudjelovalo je 40 učiteljica i učitelja razredne nastave s područja Osječko-baranjske, Virovitičko-podravske i Požeško-slavonske županije.

U svom uvodnom predavanju Učenici s invaliditetom i teškoćama u razvoju mlađeg školskog uzrasta – perspektive upotrebe umjetničkih sadržaja kao prinos boljoj inkluziji dr. sc. Mirna Sabljar naglasila je važnost prilagodbi i stvaranje poticajne atmosfere. Istaknula je i prikazala primjere glazbenih igra, tjeloglazbe i muzikoterapije, prilagođene mogućnostima korištenja u radu s djecom u inkluzivnim odgojno-obrazovnim zajednicama. Sukladno Deklaraciji o pravima osoba s invaliditetom naglasila je kako osobe s invaliditetom imaju pravo na ravnopravno sudjelovanje u kulturnim, znanstvenim, obrazovnim, političkim i umjetničkim oblicima društvenog života što je potrebno razvijati od najranijeg djetinjstva.

Doc. art. Vuk Ognjenović u Radionici disanja i meditacije kroz disanje koja je bila primarno namijenjena osobama s invaliditetom, upoznao je učiteljice s prisutnosti stresa, pogotovo stresa koji doživljavaju osobe s invaliditetom. Naglasio je da se sve više ljudi ne zna i ne može nositi sa stresom, što ima utjecaj i na normalno fiziološko disanje. Istaknuo je da su tehnike disanja i meditacije kroz disanje idealna pomoć pri uspostavljanju ravnoteže duha i tijela te vraćanja optimalnog fiziološkog, fizičkog i psihičkog zdravlja. Vježbe pasivnog i aktivnog disanja, osvještavanje udaha, izdaha i zadržavanja daha bile su u fokusu ove radionice te su kroz tehnike disanja i meditaciju učiteljice naučile kako uspostaviti ravnotežu, eliminirati stres i vratiti tijelo u prirodno opušteno stanje.

Doc. dr. art. Jelena Kovačević kroz radionicu Pripovjedno platno kao art terapijska aktivnost u nastavi upoznala je učiteljice s utjecajem vještine šivanja kao rasterećenja koje svojim karakteristikama djeluje umirujuće na pojedinca, doprinosi razvoju fine motorike, ustrajnosti u realizaciji ideje, usredotočenosti i sposobnosti planiranja. Učiteljice su kroz radionicu imale priliku vidjeti dosadašnja ostvarenja u ovoj tehnici, uočiti na koji način i kada uvesti rad na pripovjednom platnu u sklopu nastave te, najvažnije, osobno proživjeti opisani proces radeći na vlastitom pripovjednom platnu malog formata.

Na okruglom stolu učiteljice su iznijele svoja iskustva u razvoju inkluzivnog društva u kojem svojom angažiranošću omogućuju učenicima s različitim teškoćama osjećaj uspjeha kroz različite oblike stvaralaštva. Naglasile se da u likovnim radovima učenici svoju stvaralačku originalnost izražavaju neočekivanim likovnim rješenjima, neobičnim povezivanjem i maštom, a u plesnom izražavanju razvijaju osjećaj za sklad pokreta, osjećaj za ritam i suradnju.

Tijekom skupa učitelji su stekli nova metodičko-didaktička znanja koja im mogu pomoći pri oblikovanju nastavnog procesa i izvođenja nastave glazbene i likovne kulture s učenicima s teškoćama i invaliditetom.