Najave i izvješća / 8. travnja 2021.

Održan dvodnevni stručni skup Uloga pedagoga u procesu vrednovanja u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja

Stručni skup je okupio stručne suradnike pedagoge i druge odgojno-obrazovne radnike (ukupno 170 sudionika) zaposlene u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Skup je vodila viša savjetnica za predškolski odgoj Sanja Jelovčić, prof., u suradnji s višim savjetnicama mr. sc. Andrejom Silić i mr. sc. Ingom Seme Stojnović.

U uvodnom dijelu skup je pozdravila i prigodnim riječima sudionicima se obratila dr. sc. Dubravka Brezak Stamać, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje. Istaknula je značaj uloge i doprinos koji pedagozi svakodnevno ostvaruju u svojim dječjim vrtićima u postizanju željene razine kvalitete stručnoga rada.

U nastavku prvoga dana uslijedilo je plenarno izlaganje dr. sc. Sandre Antulić Majcen, više stručne savjetnice iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja u suradnji sa Sonjom Pribela-Hodap, stručnom suradnicom psihologinjom savjetnicom iz Dječjeg vrtića „Viškovo“. Izlagale su o utvrđenim kriterijima kvalitetne odgojno-obrazovne prakse, suradnji i rezultatima ostvarenog procesa samovrednovanja te izazovima koji se pojavljuju u procesu implementacije suvremenog kurikuluma, osobito iz perspektive i uloge stručnog suradnika pedagoga. Vedrana Debijađi, stručna suradnica pedagoginja savjetnik iz Dječjeg vrtića „Velika Gorica“ u Velikoj Gorici govorila je o ulozi koju pedagog ima u razvoju suradničkih odnosa koji se ostvaruju i u procesu vrednovanja. Ivanka Vanjak, stručna suradnica iz Dječjeg vrtića „Grigora Viteza“ u Zagrebu dala je prikaz prakse (ostvarene strategije vrednovanja) u razvoju refleksivnih grupa u vrtiću. O intrapersonalnoj i interpersonalnoj dinamici koja se ostvaruje u procesu vrednovanja u dječjim vrtićima izlagala je Božica Pintarić, stručna suradnica pedagoginja savjetnik iz Dječjeg vrtića „Leptir“ u Sesvetama.

Drugoga dana stručnoga skupa plenarno predavanje održala je dr. sc. Edita Slunjski, redovita profesorica na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U svom izlaganju iskazala je svijest o inertnosti prakse koja je često otporna na nužne promjene te potrebi kontinuiranog i dugoročnog ulaganja u razvoj. Govorila je o kvalitativnim istraživanjima, mijenjanju te podizanju razine kvalitete odgojno-obrazovne prakse u našim vrtićima. Istaknula je potrebu poznavanja i razumijevanja velikog broja međusobno povezanih čimbenika koji utječu na svakodnevnu praksu te potrebu svladavanja vještine dokumentiranja i (samo)refleksivnih umijeća kao alatki koje dovode do uspješnog mijenjanja prakse. Iva Mondecar, ravnateljica i Nikolina  Nikić, stručna suradnica pedagoginja iz Dječjeg vrtića „Gajnice“ prikazale su na koji način se u njihovu vrtiću njeguje suradnička kultura te na koji način kvalitetni odnosi, organizacija i suradnja doprinose sinergiji svih čimbenika u procesu dostizanja željene razine kvalitete stručnoga rada. U završnom dijelu stručnoga skupa raspravu u online okruženju moderirale su više savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje.

Po završetku skupa uslijedilo je vrednovanje koje je ukazalo na visok stupanj zadovoljstva sudionika.

Analiza vrednovanja stručnoga skupa Uloga pedagoga u procesu vrednovanja

(docx: 23,88 KB)

Preuzmi