Najave i izvješća / 19. srpnja 2022.

Održan državni stručni skup Inkluzija ili iluzija?

Agencija za odgoj i obrazovanje bila je organizator državnog stručnog skupa Inkluzija ili iluzija? koji je održan 28. i 29. lipnja 2022. godine, na mreži i u prostorijama ERF-a (hibridno). Jedna od voditeljica Mara Capar, prof. mag. edu. rehab.,  je u ime ravnateljice Agencije  dr. sc. Dubravke Brezak Stamać i svoje osobno ime pozdravila nazočne na skupu. Državni stručni skup bio je namijenjen edukacijskim rehabilitatorima, ravnateljima i pedagozima pa je prisutnima pozdravne riječi uputila i mr. sc. Inga Seme Stojnović, viša savjetnica za ravnatelje i pedagoge.

Tijekom prvog dana održano je nekoliko izlaganja. Prim. dr. sc. Ivana Pavić Šimetin, govorila je o ulozi HZJZ i potrebi suradnje  pedijatara i dječjih vrtića te je posebno naglasila program predškole i ulogu školskog liječnika. O najnovijim spoznajama na temu procjene, temeljenim na rezultatima znanstvenih istraživanja u svijetu,  predavala je doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar. Prof. dr. sc. Anamarija Žic Ralić ukazala je na neke od izazova inkluzije u komunikaciji i u suradnji. O primjerima prakse pri pripremi raznih vidova prijelaza za dijete govorile su Nataša Slamić, ravnateljica, mag. rehab. educ. i Gordana Špoljarić stručni suradnik eduk. rehab., savjetnik. Prvog dana Okrugli stol započela je predavanjem na temu Inkluzija ili iluzija – kako reći tešku vijest, mr. sc. Inga Seme Stojnović. Uz nekoliko poticajnih pitanja, govorila je introrspekciji i nužnosti propitivanja vlastitih kompetencija, strahovima profesionalaca kada se suočavaju s izazovima inkluzije, posebno u slučajevima kada  treba roditeljima, koji su u otporu, reći neku tešku vijest. Sudionicima je približila koncept prema Howkins i Shoet-u.

Drugog dana sudionike je pozdravio izvanredni prof. dr. sc. Ante Bilić,  dekan ERF-a. Doc. dr. sc. Damir Miholić je u  predavanju o kreativnim tehnikama naglasio da se djetetu može pružiti inkluzija kroz iluziju. O ulozi edukacijskog rehabilitatora u dječjem vrtiću govorila je Gordana Špoljarić.  Neposredan rad odgojitelja edukacijskog rehabilitatora približila je Ivana Tepeš iz Dječjeg vrtića Različak iz Zagreba. Armin  Hodžić, diplomirani psiholog i profesor psihologije izložio je da  u procesu razvoja psihološke otpornosti djeteta odgojitelj, stručni suradnik dijelom preuzima i roditeljske uloge za vrijeme djetetovog boravka u vrtiću te dolazi do razvoja sekundarne privrženosti. Pružajući ciljanu profesionalnu podršku stručnim radnicima u razvoju njihove otpornosti (i preko stručnih skupova u organizaciji Agencije) potičemo procese kojima odgojno-obrazovna ustanova postaje poticajno, zdravo i stabilno okruženje za djecu što je za djecu s teškoćama u razvoju od izuzetnog značaja. Drugog dana Okrugli stol je izlaganjem otvorila Mara Capar, prof., viša savjetnica. Istaknula je važnost timske, interdidicsiplinarne podrške djeci i obiteljima.

Zaključno je razmatrano kako s novim znanjem dati podršku djeci, tj . dati doprinos inkluziji, umanjiti subjektivni doživljaj pojedinih obitelji da je inkluzija – za pojedinu djecu iluzija. Državni stručni skup na mreži je pratilo oko stotinu sudionika.

Skup je ocijenjen prosječnom ocjenom izvrstan što je vidljivo iz grafičkog prikaza dijela rezultata u prilogu.

Evaluacija

(docx: 2,10 MB)

Preuzmi