U srijedu i četvrtak, 7. i 8. srpnja 2021. godine putem online platforme Zoom, održan je Državni stručni skup Eksperiment kao okosnica učeničkog razumijevanja koncept iz Kurikula nastavnog predmeta Fizika na kojem je tijekom dva dana sudjelovalo oko 500 sudionika. U uvodnom dijelu sudionike je u ime ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravke Brezak Stamać pozdravila voditeljica skupa dr. sc. Verica Jovanovski, viša savjetnica za fiziku i učeničko poduzetništvo iz Agencije za odgoj i obrazovanje. Voditeljica je održala i uvodno izlaganje pod nazivom Od imaginacije do 4. industrijske revolucije te je sudionike upoznala o povijesnoj važnosti eksperimenta, ali i važnosti eksperimenta u poučavanju fizike.
U predavanju Može li eksperiment u mlađoj dobi utjecati na kasniju karijeru znanstvenika? izvanredni profesor sa Fizičkog odsjeka PMF-a u Zagrebu, dr. sc. Željko Skoko je na primjeru mladog znanstvenika predstavio koliku važnost eksperiment može imati za karijeru fizičara. Od osnovne škole pa sve do profesije znanstvenika – eksperimentalnog fizičara.
Eksperimentalni fizičar, dr. sc. Aleksandar Živković s nizozemskog Sveučilišta Utrecht pokazao je Koliko mjesta ima za teoriju unutar eksperimenta? te sudionicima dao prikaz vlastitoga eksperimentalnog rada i novih dostignuća u području fizike.
Osvrt na eksperimentalne radove učenika koji sudjeluju na državnom Natjecanju iz fizike dao je nastavnik Igor Macuka, prof. iz Gimnazije Pula, koji je ujedno i član državnog povjerenstva za Natjecanje iz fizike te u povjerenstvu za pregled eksperimentalnim radovima. Sudionicima je pokazao kako treba prikazati eksperimentalni rad i koji su kriteriji za ocjenu radova na Natjecanju.
O tome koliko su učenici i studenti zadovoljni i koliko su uspješni u online poučavanju tijekom pandemije govorila je dr. sc. Željka Mioković, s Fakulteta elektrotehnike, računalstva i informacijskih tehnologija iz Osijeka, u izlaganju Provedba eksperimenata izvan laboratorija u vrijeme COVID-a 19: Da/Ne?
Može li i koliko su uspješni učenici u ulozi poučavatelja mlađim učenicima govorila je doc.dr.sc. Maja Varga Pajtler s Odjela za fiziku iz Osijeka u svom predavanju Učenik u ulozi izvoditelja pokusa.
Primjere dobre prakse iz vlastite nastave sudionicima su pokazali i podijelili vrijedna iskustva: Vedran Žadanj, prof., iz Zdravstvene i veterinarske škole iz Vinkovaca (Eksperiment kroz IoT), Suzana Galović, prof., iz Prirodoslovne škole Vladimira Preloga iz Zagreba (Neki primjeri svjetlećih dioda u nastavi fizike), Mirta Lulić, prof., iz Gimnazije A.G.Matoša iz Đakova i Mirela Macelaru, prof., iz Isusovačke klasične gimnazije iz Osijeka (Malo drugačiji pristup elastičnoj sili), Karolina Dvojković, prof., iz Gimnazije Vukovar iz Vukovara (Fotofiniš), Ivana Zakanji, prof., iz OŠ Franjo Krežma i Tanja Paris iz OŠ „Vijenac“ iz Osijeka (Pripremanje, provedba i vrednovanje eksperimentalnog rada), Ivana Ljevnaić, prof., iz OŠ August Cesarec iz Ivankova i Marija Gaurina, prof., iz Tehničke i industrijske škole Ruđera Boškovića iz Sinja (Ponavljanje eksperimentom u oblaku) te Mirna Stojanović, prof. i Danijel Markić, prof., iz Tehničke škole Ruđera Boškovića iz Vinkovaca (Rubensov eksperiment u nastavi fizike).
Tijekom cijelog skupa ostvarena je interakcija te su nakon svakog izlaganja sudionici bili pozvani dati svoj komentar ili vlastiti primjer dobre prakse. Završnu riječ i zaključke skupa prezentirale su više savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje, doc.dr.sc.Tatjana Ivošević te voditeljica skupa, viša savjetnica dr.sc.Verica Jovanovski uz poziv sudionicima da u evaluaciji napišu i svoje komentare.
Evaluacija stručnoga skupa
(docx: 48,85 KB)
Preuzmi