Najave i izvješća / 12. rujna 2022.

Obilježeno 30. godina od uvođenja Islamskog vjeronauka u odgojno-obrazovne ustanove RH

Državni stručni skup za učitelje i nastavnike islamskog vjeronauka održan je 2. rujna 2022. godine u Islamskom centru u Zagrebu povodom 30. godina od uvođenja Islamskog vjeronauka u odgojno-obrazovne ustanove Republike Hrvatske. Na skupu je sudjelovalo oko 50 vjeroučiteljica i vjeroučitelja. U pozdravnim govorima obratili su se muftija dr. sc. Aziz-ef. Hasanović, predsjednik Mešihata Islamske zajednice u Hrvatskoj, muftija mr. sc. Nevzet-ef. Porić, predsjednik Mešihata Islamske zajednice u Sloveniji i viši savjetnik Tomislav Tomasić, prof. koji je pozdravio sudionike u ime ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravke Brezak Stamać.

Skup je otvoren promocijom filma “Islamski vjeronauk u Hrvatskoj” u produkciji BIR televizije. Predavači su kroz svoja predavanja govorili o iskustvima i perspektivi islamskog vjeronauka u Republici Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Republici Sloveniji i Republici Srbiji.

Na skupu su izložene sljedeće teme:

  • Vjeronauk – temeljna misija Islamske zajednice, muftija dr. sc. Aziz Hasanović, Mešihat islamske zajednice u Hrvatskoj
  • Kriza odgoja kao izazov školskoj vjeronauci, dr. sc. Nusret Isanović, Fakultet islamskih nauka Sarajevo
  • Uloga humora u borbi protiv stresa u odgoju i obrazovanju, dr. sc. Dubravka Miljković, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Metodika vjerskog odgoja i obrazovanja, dr. sc. Nezir Halilović, Islamski pedagoški fakultet u Zenici i Bihaću
  • Umijeće pedagoškog djelovanja u nastavi vjeronauka, dr. sc. Dina Sijamhodžić, Fakultet islamskih nauka Sarajevo
  • Priprema vjeroučitelja za budući poziv, dr. sc. Nedim Čirić, Islamski pedagoški fakultet Bihać
  • Imidž vjeroučitelja: moralni, duhovni, intelektualni i profesionalni lik vjeroučitelja, mr. sc. Lamija Alili, Mešihat Islamske zajednice Zagreb
  • Nastavničke kompetencije, dr. sc. Valentina Mandarić, Katolički bogoslovni fakultet Zagreb
  • Uloga vjeroučitelja s različitih motrišta: učenik, roditelj, kolega, ravnatelj, mr. sc. Senad Hevešević, Mešihat Islamske zajednice Osijek
  • Vjeronauk u školi iz perspektive vjeroučitelja, mr. sc. Idriz Bešić, Mešihat Islamske zajednice Hrvatska
  • Iskustva vjeronauka u školi u Republici Sloveniji, Nevres ef. Mustafić, Slovenija
  • Nastanak, položaj, razvoj i izazovi islamskog vjeronauka u Republici Srbiji, mr. sc. Harun Eminagić, Mešihat Islamske zajednice u Srbiji

Evaluacijski upitnik ispunilo je 16 sudionika.

Ocjena stručnog skupa u cjelini je 4,7. Procjena tema i sadržaja izlaganja: relevantnost tema izlaganja (4.0), aktualnost tema izlaganja (3.8), primjenjivost sadržaja izlaganja u praksi (3.7), potkrijepljenost sadržaja izlaganja primjerima iz prakse (4.0), motivirajući sadržaji (4.0.). Uspješnost predstavljanja tema predavanja (4,1). Na pitanje Smatrate li da će sudjelovanje na ovom stručnom skupu unaprijediti vaš rad 14 sudionika je odgovorilo potvrdno.

Evaluacija

(pdf: 475,71 KB)

Preuzmi