Najave i izvješća / 14. prosinca 2021.

Nastavni materijali i izvori u procesu učenja i poučavanja u nastavi engleskoga jezika

Državni stručni skup za učitelje i nastavnike engleskoga jezika Nastavni materijali i izvori u procesu učenja i poučavanja planiran je i održan 3. prosinca 2021. Kako je u programu državnog skupa bio planiran rad u iskustvenim skupinama broj sudionika bio je ograničen na 400. Skup je zamišljen kao nastavak kontinuirane podrška uvođenju predmetnog kurikuluma za engleski jezik.

Nakon prijave sudionika u sustav, uvodno je predavanje održao viši savjetnik za engleski jezik Davor Černi s nazivom Nastavni materijali i izvori u procesu učenja i poučavanja u kojem je naglasio važnost odabira nastavnih materijala i izvora koji moraju biti u službi ostvarivanja planiranih ishoda. U nastavku skupa predavanje na temu „Developing Materials and Resources for Online Teaching and Learning“ održala je Dr.Naeema B.Hann SFHEA s Leeds Becket Sveučilišta u Velikoj Britaniji. Predavačica se osvrnula na važnost i principe prilagodbe materijala i izvora online načinu poučavanja. U trećem izlaganju sudionicima se obratila doc. dr. sc. Mirna Erk sa Sveučilišta u Osijeku s temom “Kad nam udžbenik nije dovoljan… Što je zajedničko gejmerima i učiteljima engleskog jezika?”. U svom izlaganju cijenjena kolegica osvrnula se na veliki izbor ne samo nastavnih izvora dostupnih na Internetu, već i na važnost promjene i samog načina poučavanja u koji će biti lakše uključiti sve dostupne izvore. Plenarni dio zaključen je izlaganjem kolegica Dajana Jelavić, prof. mentor iz SŠ “Jure Kaštelan” u Omišu i mr.sc. Mirta Kos Kolobarić, prof. savjetnik iz Ekonomsko-birotehničke škole u Slavonskom Brodu. U svom izlaganju kolegice su prikazale upotrebu digitalnih alata za procjenu razina i upotrebljivosti tekstova u pripremi i planiranju nastavnog procesa. Sva izlaganja u plenarnom dijelu bila su prožeta velikim brojem primjera dobre prakse i praktičnih savjeta.

Nakon kratke stanke sudionici su se podijelili u pet iskustvenih skupina u kojima su raspravljali o sljedećim temama:

  1. Udžbenici odobreni od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja,
  2. Odabir Dodatnih obrazovnih materijala,
  3. Metode i principi izrada novih sadržaja,
  4. Digitalni materijali i izvori,
  5. Načini i mogućnosti uključivanja učenika u izbor i izradu dodatnih materijala i sadržaja,
  6. Lektira u nastavi engleskog jezika.

U radu iskustvenih skupina sudionici su kroz kolegijalni dijalog u manjim grupama raspravljali o prednostima i nedostacima pojedine teme, o najčešćima razlozima za odabir pojedinog izvora te pokušali usuglasiti prijedloge smjernica za poboljšanje rada.

Na kraju rada u iskustvenim skupinama voditelji istih (Davor Černi, Izabela Potnar Mijić, Maja Labaš Horvat, Ivan Lajnvaš, Milena Gilić Gerber) izvjestili su sve sudionike u završnoj zajedničkoj sesiji o rezultatima svoga rada. Zajednički zaključak svih iskustvenih skupina bio je da se svi suočavamo sa sličnim problemima prilikom odabira i upotrebe nastavnih materijala i izvora u procesu poučavanja. Sam rad u iskustvenim skupinama prepoznat je kao neizostavan oblik suradnje u većoj mjeri potreban u svim oblicima stručnog usavršavanja.

Za evaluaciju skupa korišten je uobičajeni upitnik za evaluaciju stručnih usavršavanja u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje, a kao oblik vrednovanja korištena je Linkertova skala s pet stupnjeva (opisivači korišteni u skali bili su u rasponu od izrazito slabo do izvrsno). Na samom skupu sudjelovalo je 277 učitelja i nastavnika engleskog jezika, a evaluaciji skupa pristupilo je njih 238. Prosječne ocjene skupa su vrlo visoke. Primjenjivost tema u praksi (Slika 1.) ocijenjena je s 4.68, dok su Aktualnost sadržaja (Slika 2.) i Značaj stručnog skupa za osobni profesionalni razvoj (Slika 3.) ocjenjene s prosječnim ocjenama 4.78 i 4.64.

Evaluacija

(docx: 82,61 KB)

Preuzmi