Najave i izvješća / 15. rujna 2022.

Nastava glazbe u kurikulumu suvremene škole nekih europskih zemalja i u nas

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 1. i 2. rujna 2022. godine u OŠ Središće u Zagrebu održan je dvodnevni državni stručni skup namijenjen učiteljima glazbene kulture i nastavnicima glazbene umjetnosti. Skup je održan prvi put uživo nakon tri godine i pet mjeseci zbog pandemije Covid-19.

Raznolik i bogat dvodnevni program okupio je predavače, stručnjake iz prakse i znanstvenike koji su održali izlaganja s naglaskom na glazbene aktivnosti i sadržaje vezane za kurikulum glazbene kulture i glazbene umjetnosti u današnjoj suvremenoj školi 21. st. kod nas i uz primjer njemačkog kurikuluma za glazbenu nastavu.

Od prijavljenih 204 sudionika stručnom skupu nazočilo je 173 sudionika. Ukupno trajanje stručnog skupa je 12 sati.

Stručni skup je započeo pjevanjem himne Republike Hrvatske ,,Lijepa naša domovino“ koju su zajedno izveli svi sudionici skupa.

Prvi dan protekao je u aktivnoj komunikaciji i radnoj atmosferi između predavača i sudionika skupa. S obzirom na to da je početak školske godine, viša savjetnica podsjetila je sve prisutne na provedbu vrednovanja i ocjenjivanja učeničkih postignuća.

Nakon toga uslijedilo je predavanje ravnateljice OŠ Izidora Kršnjavoga u Zagrebu i Tatjane Priselac, prof. matematike i informatike, učiteljice savjetnice iz istoimene škole o značaju i posebnosti Škole u bolnici. Tema je važna ne samo za učitelje i nastavnike koji rade u Školi u bolnici već i za sve razrednike, učitelje, nastavnike i roditelje. Tom se prilikom javila sudionica skupa, čije je je dijete bilo na liječenju u Klaićevoj bolnici u Zagrebu gdje se provodi nastava Škole u bolnici te je javno pohvalila rad učitelja OŠ Izidora Kršnjavoga u Školi u bolnici.

Prikaz rada i nastave zborskog pjevanja za vrijeme pandemije Covid-19 prikazala je izv. prof. art. dr. sc. Antoaneta Radočaj-Jerković s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku. Sudionicima je prikazala kako se vježbalo zborsko pjevanje za vrijeme pandemije Covid-19 te na koji način su uz pomoć digitalne tehnologije nastale snimke za vježbanje i video uradci. Nakon toga izvedena je radionica zborskog pjevanja u kojoj su sudionici zajedno sudjelovali u radu i dobili notni materijal za rad s učenicima u školi.

Zanimljivo je bilo predavanje Gabriele Feher, prof., učiteljice savjetnice iz OŠ Šećerana, Beli Manastir i Silvije Ferara, prof., učiteljice savjetnice iz OŠ Trnsko u Zagrebu, o Kurikulumu glazbene kulture u Saveznoj Republici Njemačkoj u pokrajini Hessen te Usporedbi kurikuluma glazbene kulture u Republici Njemačkoj s kurikulumom glazbene kulture u Republici Hrvatskoj.

Prvi dan stručnog skupa završio je predavanjem Razvojni koncepti plesnog odgoja, nastavnice metodike suvremenog plesa Jasmine Zagrajski Vukelić, prof. savjetnice iz Škole suvremenog plesa Ane Maletić u Zagrebu.

Drugi dan stručnog skupa započeo je predavanjem dr. sc. Amira Begića s Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku o Interkulturnim sadržajima nastave glazbe u europskim kurikulumima, teoriji i praksi.

Nakon toga sudionici stručnog skupa sudjelovali su u plesnoj radionici Kreativni proces od improvizacije do stvaranja koreografije na glazbu uz pomoć Mirjane Brcko, prof. savjetnice, nastavnice suvremenog plesa i ritmike u Umjetničkoj plesnoj školi Silvije Hercigonje u Zagrebu.

U nastavku stručnog skupa prikazan je rad s učenicima s teškoćama. Nataša Brekalo, mag. prim. educ., učiteljica savjetnica iz III. OŠ Bjelovar u Bjelovaru upoznala je sudionike stručnog skupa s ulogom i radom terapijskog, radnog psa u nastavi.

Nakon toga Marina Hojsak, prof., mentor, univ. spec. art. therap. iz Centra za autizam u Osijeku prikazala je Primjenu elemenata muzikoterapije u nastavi te su i sudionici skupa sudjelovali na radionici muzikoterapije koju mogu primijeniti tijekom rada u nastavi.

Kroz predavanje Projekt kao inicijativa za djecu i mlade u lokalnim zajednicama, Tihana Ivanković, prof., izv. savjetnica iz GŠ Franje Kuhača u Osijeku, prikazala je projekt koji je provela s kolegicom Romanom Borš Mačak, prof. savjetnicom iz SŠ Isidora Kršnjavoga u Našicama i Udrugom ,,Zvono“. Projekt je sadržavao glazbene aktivnosti pjevanja i sviranja, a uključio je učenike koja ne idu u glazbenu školu te djecu iz nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.

Drugi dan stručnog skupa je završio predavanjem Ivane Petravić, mag. muzikologije, prof. mentorice iz Gimnazije Velika Gorica u Velikoj Gorici i temom Glazbena moderna u Hrvatskoj.

Dva dana stručnog skupa su bila veoma uspješna, imala su raznovrsna predavanja i radionice te su otvorila pitanja i rasprave koje bi glazbene aktivnosti i radionice bile poželjne za prikazivanje na sljedećim stručnim skupovima, a potrebna su učiteljima i nastavnicima u nastavnoj praksi.

Pripravnici koji su sudjelovali na stručnom skupu tijekom dva dana dobili su sve potrebne informacije vezano za obvezu polaganja stručnog ispita u jesenskom ispitnom roku.

Vjerujemo da će svoja zapažanja sudionici skupa prenijeti kolegama koji nisu mogli prisustvovati stručnom skupu.

Na kraju stručnog skupa, viša savjetnica Daria Kurtić, prof., koja je organizirala i vodila stručni skup, još jedanput je zahvalila prisutnima na odazivu i sudjelovanju na stručnom skupu, izuzetno optimističnoj i vedroj atmosferi koja je vladala tijekom održavanja skupa te poželjela sve najbolje povodom početka nove nastavne godine.

Evaluacija

(docx: 551,65 KB)

Preuzmi