Najave i izvješća / 14. studenoga 2017.

Modeliranje i matematika

Pula_mat1_mU suorganizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Matematičkog društva „Istra“ od 10. do 12. studenoga  2017. godine u Puli održan je 10. stručno-metodički skup, Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi pod nazivom Modeliranje i matematika. Na trodnevnom stručnom usavršavanju sudjelovalo je 400  učitelja i nastavnika matematike te učitelja razredne nastave iz cijele Hrvatske.

Sudionike skupa i njegove goste je u ime ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranke Žarković-Pečenković, prof. pozdravio i otvorio viši savjetnik za matematiku Vesko Nikolaus.

Na otvorenju skupa nazočio je i dr. sc. Oleg Đaković, Predstojnik Podružnice Rijeka AZOO-a, kao i više savjetnice za matematiku Neda Lesar te Jelena Noskov. Skupu su nazočile i Irena Peruško u ime Grada Pule te dekanica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile Mirjana Radetić Pajić.

Pula_mat3_mKroz 50 predavanja i 30 radionica koje su održali sveučilišni profesori, viši savjetnici Agencije za odgoj i obrazovanje, učitelji i nastavnici matematike te gosti iz Srbije, bilo je riječ o modeliranju u nastavi matematike, matematičkom modeliranju, kako od problemskog zadatka ući u proces modeliranja i razvijati ga kroz osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje. Matematičko modeliranje je proces, to je put razumijevanja, pristupa problemu, oruđe za razumijevanje fenomena iz realnog svijeta, put otkrivanja relacija i veza. A kroz taj proces postići ćemo da učenici više propituju, istražuju, povezuju, otkrivaju, promišljaju kritički, strateški, kreativno i inventivno.

Kao motiv teme skupa su dokumenti u kojima se naglašava važnost matematičkog modeliranja, kao i njena primjena, a to su Preporuka o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje u kojoj se temeljna matematička kompetencija definira kao „sposobnost osobe za razvoj i primjenu matematičkog mišljenja s ciljem rješavanja niza problema u svakodnevnim situacijama“. O matematičkom modeliranju govori se i u Prijedlogu Okvirnog matematičkog kurikula, gdje se među općim matematičkim kompetencijama navodi da učenici  trebaju biti osposobljeni za rješavanje matematičkih problema i primjenu matematike u različitim kontekstima, uključujući i svijet rada.

Pula_mat3_2_mNa svečanosti otvaranja dodijeljene su zahvalnice za značajan doprinos u radu i djelovanju Matematičkog društva „Istra“ koju je na jubilarnom 10. stručno-metodičkom skupu dobila viša savjetnica za matematiku Neda Lesar, prof.