Najave i izvješća / 10. siječnja 2018.

Međužupanijski stručni skup za učitelje razredne nastave: Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu

Međužupanijski stručni skup za učitelje razredne nastave: Modeli školovanja učenika s teškoćama u redovitom školskom sustavu održan je 10. siječnja 2018. godine u Osnovnoj školi Blage Zadre u Vukovaru. Na skupu je sudjelovalo 95 učitelja razredne nastave s područja Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije. Edukacijsko uključivanje učenika s teškoćama u redoviti školski sustav predstavlja izazov. Za sustavnu podršku edukacijskog uključivanja učenika s teškoćama potrebni su i aktivna uloga i pozitivni stavovi učitelja.

 

Prvo je predavanje na temu Bitno i hitno održala učiteljica savjetnica Dobrila Maričić, a dr. sc. Aleksandra Krampač-Grljušić imala je predavanje s temom Učenici s teškoćama u redovitom školskom sustavu. Interaktivnim predavanjem sudionici su upoznati s dokumentima vezanim uz uključivanje učenika s teškoćama u redoviti školski sustav i svojim obvezama u radu s učenicima s teškoćama koji se školuju po redovitom programu uz individualizirane postupke, redovitom programu uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke i posebnom programu uz individualizirane postupke. Sudionici su upoznati i s koracima u izradi svakog programa.

Uz učitelje praktičare Kseniju Milosavljević, Ivonu Sukop, Ivanku Ćutek, Mateu Videković te Lidiju Glavaš, u radionicama su učitelji analizirali strukturne dijelove Individualiziranog odgojno-obrazovnog programa i korake u određivanju primjerenog programa školovanja i podrške. Posebna je pozornost bila posvećena upoznavanju sastavnica za izradbu profila učenika i njihovu inicijalnu procjenu. Naglašena je važnost aktivnog uključivanja učenika i članova njihovih obitelji u proces planiranja. Na radionicama su učitelji izradili učeničke profile i IOOP-e za pojedine učenike. Pozitivne promjene kod učenika s teškoćama i njihovih vršnjaka nisu rezultat slučajnog događanja. To je posljedica i rezultat pripremljenosti i učitelja i učenika za nova iskustva. Ovaj skup značajan je doprinos edukacijskom uključivanju raznovrsnih skupina učenika.