Najave i izvješća / 7. siječnja 2018.

Međužupanijski stručni skup za učitelje i nastavnike matematike – Daroviti učenici i učenici s teškoćama

U Osijeku je dana 5. i 8. siječnja 2018. godine održan Međužupanijski stručni skup za učitelje i nastavnike matematike Daroviti učenici i učenici s teškoćama u redovnom odgojno-obrazovnom sustavu. Skupu je nazočilo 233 učitelja i nastavnika matematike iz pet slavonskih županija.

Sudionici su imali prigodu usavršavati se u stjecanju kompetencija za rad s učenicima s posebnim potrebama, kako onima s teškoćama u razvoju tako i s darovitim učenicima. Na skupu je dr. sc. Aleksandra Krampač-Grljušić kroz interaktivno predavanje, sudionike upoznala s dokumentima vezanim uz uključivanje učenika s teškoćama u redoviti školski sustav i svojim obvezama u radu s tim učenicima. Sudionici su upoznali strukturne dijelove Individualiziranoga odgojno-obrazovnog programa i korake u određivanju primjerenog programa školovanja i podrške. Posebna pozornost je posvećena sastavnicama profila učenika i inicijalnoj procijeni.

Učiteljica Tatjana Brešćanski je imala izlaganje Povratak u školu nakon liječenja tumora na mozgu koje je spoj višegodišnjega učiteljskog i roditeljskog iskustva te praćenja dostupne literature. Svoje osobno iskustvo i rad s djecom s ovakvim teškoćama je podijelila sa sudionicima da bi im pružila informaciju o problemima koji se javljaju i najefikasnijim postupcima koji olakšavaju učenje djeci koja su preživjela tumor na mozgu, a statistički podaci pokazuju da je takve djece sve više.

Učiteljica Marija Glibo-Čuljak je, kroz predavanje Darovita djeca u odgojno obrazovnom sustavu i njihova prava, ukazala na potrebe i probleme darovitih učenika u odgojno- obrazovnom procesu, istaknula njihove karakteristike ali i brojne zablude o njima.

Nastavnik Damir Ćurković je održao predavanje Rad s darovitim učenicima pri čemu je upoznao sudionike sa svojim iskustvima o pitanjima koja se nameću pri radu s takvim učenicima, kao što su: Kako pripremati učenike za natjecanje?; Kada i u koje vrijeme ih pripremati?; Na koje poteškoće se nailazi u tom radu?; Kako motivirati učenika za dodatni rad?

Učiteljice Kristina Vučić i Sanja Ivanović su, na osnovi višegodišnjeg iskustva u pripremanju učenika za natjecanja i sudjelovanju na natjecanjima, pripremile izlaganje Dvije medalje natjecanja. U svom izlaganju su ispričale kako u svojoj školi organiziraju školsko i županijsko natjecanje i pri tome populariziraju matematiku. S druge strane su iznijele da uočavaju i određene teškoće vezane uz natjecanja: osjećaj neuspjeha zbog malog broja riješenih zadataka nakon velikoga uloženog truda i rada, opadanje broja učenika koji sudjeluju na natjecanjima, zaduženja učitelja, rani termini održavanja natjecanja i često neprimjereni zadaci za učenike određene dobi.

Nakon plenarnog dijela skupa sudionici su imali mogućnost sudjelovati na dvije od četiri ponuđene radionice u skladu s temom stručnog skupa. Na radionicama koje su vodile Maja Matijević i Jasmina Horvatović su sudionici imali prigodu aktivno sudjelovati u izradi profila učenika, inicijalne procjene, godišnjeg plana i programa i mjesečnog IOOP-a. Ljiljana Peretin i Sanela Jukić su održale radionicu Učenici s teškoćama pri dolasku u srednju školu, a Sanja Ivanović, Kristina Vučić i Damir Ćurković su u svojoj radionici pripremili niz zadataka koji su se od 1997. godine pojavili na raznim razinama natjecanja da bi ih sudionici radionice rješavali i analizirali teškoće na koje može naići učenik pri njihovu rješavanju.