U Zagrebu je 27. i 28. veljače 2025. godine na Učiteljskome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan 10. Međunarodni znanstveno-stručni skup OMEP-a Hrvatska pod nazivom Prvih 1000 dana – oblikovanje sutrašnjice, danas. Suorganizatori skupa bili su Učiteljski fakultet i Agencija za odgoj i obrazovanje.
Na skupu je sudjelovalo 126 sudionika te su održana pozvana predavanja:
- Neurološki razvoj djeteta, Monika Kukurozović, Klinika za pedijatriju KBC Sestre milosrdnice
- Kasnim li, ili zašto baš sada?, Zlatko Bukvić, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu
- Repositioning understanding of baby and toddler voice and agency in early childhood relationships, Caroline Guard, University of Oxford, Department of Social Policy and Intervention
- Jaslice kao integralni dio odgojno-obrazovnog sustava – kako podržavamo ovu tvrdnju?, Ida Somolanji Tokić, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, FOOZOS.
Sudionici skupa s velikim su interesom pratili izlaganja i raspravljali o unaprjeđenju prakse u ranom odgoju i obrazovanju, a skup je poslužio kao platforma za razmjenu znanja i iskustava stručnjaka iz različitih područja.

Skup je trajao dva dana te su održane brojne prezentacije, radionice i rasprave usmjerene na poboljšanje prakse u radu s djecom rane dobi.
U sedam paralelnih sesija predstavljeno je 30 primjera dobre prakse, istraživanja, projekata, izlaganja praktičara. Predstavljena su tri postera te knjiga.
Na kraju skupa održana je rasprava te su izneseni zaključci skupa.
Posebice je naglašena važnost ranoga razdoblja za rast i razvoj djece te važnost sustavnoga rada i mogućnosti uključivanja djece od najranije dobi u kvalitetne odgojno-obrazovne programe i ustanove, s ciljem pružanja optimalnih uvjeta za njihov razvoj. Osobito su razmotreni ključni elementi te uvjeti potrebni za razvoj djece tijekom prvih 1000 dana života, kao što su prilagodba na novo okruženje u odgojno-obrazovnim ustanovama, važnost suradnje s roditeljima, stvaranje poticajnoga prostorno-materijalnoga, vremenskoga i socijalnoga okruženja te izgradnja kvalitetnih odnosa i produbljivanje razumijevanja djece rane dobi. Naglašena je uloga sigurnih i podržavajućih odnosa i komunikacije između djece i odraslih u izgrađivanju emocionalne stabilnosti, socijalnih vještina i kognitivnog razvoja.
Posebnu vrijednost ovogodišnjem skupu donio je novitet u programu – PED Talk, inovativan oblik izlaganja koji omogućava sažeto i dinamično predstavljanje stručnih tema. Ovaj oblik pridonio je dubljoj analizi ključnih pitanja u ranom odgoju, potaknuo sudionike na interaktivne rasprave te omogućio brzu razmjenu novih ideja i pristupa u radu s djecom.
Znanstveno-stručni skup također, omogućio je povezivanje stručnjaka i osnaživanje svijesti o važnosti ranog razvoja djece, potvrđujući tezu da je prvih 1000 dana života izuzetno važno za oblikovanje budućih generacija.