Najave i izvješća / 6. rujna 2016.

Ljetna škola za odgajatelje i stručne suradnike u učeničkim domovima

domovi1_mAgencija za odgoj i obrazovanje, uz podršku Udruge učeničkih domova u Republici Hrvatskoj, organizirala je od 29. do 31. kolovoza 2016., Ljetnu školu za odgajatelje i stručne suradnike u učeničkim domovima u Učeničkom domu Paola Di Rosa u Dubrovniku. Bila je to prilika za multidisciplinarno stručno usavršavanje, razmjenu iskustava odgajatelja i stručnih suradnika te njihovo sudjelovanje u održavanju radionica i prikazu dobre prakse.

Ljetnu školu otvorila je ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković, prof.,  koja je naglasila da se od pojedinca, u današnjem vremenu, očekuju razvijene brojne vještine. Uvjeti učenja, života i rada u današnjem vremenu, brze i stalne ekonomske, tehnološke, informacijske, društvene i demografske promjene mijenjaju načine na koje ljudi danas rade i žive. Temeljna zadaća odgojno-obrazovnog sustava u cjelini trebala bi biti osposobljavanje djece i mladih osoba za život u 21. stoljeću.

Pozdravnu riječ uputili su pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu, znanost i šport Dubrovačko-neretvanske županije Marijeta Hladilo, ravnateljica Učeničkog doma Paola Di Rosa s. Meri Muše i predsjednica Udruge učeničkih domova prof. Ljubica Banović.

domovi2_mOve godine Ljetna škola posvećena je stručnom usavršavanju u području poticanja i razvijanja temeljnih kompetencija učenika u učeničkim domovima pod nazivom Razvijanje ključnih kompetencija – temeljni koncept cjeloživotnog obrazovanja.

Otvoreno je pitanje koje su to kompetencije važne za osobni život i suživot u zajednici? Kako pripremiti učenike za nove uvjete i okolnosti života? Koja je uloga škole/učeničkog doma u razvijanju vještina koje olakšavaju snalaženje u novim životnim okolnostima?

Tijekom trodnevnog druženja predavači i voditelji pedagoških radionica podsjetili su odgajatelje, stručne suradnike, zdravstvene voditelje i ravnatelje na temeljne/ključne kompetencije potrebne za osobni razvoj pojedinca i njegovo učinkovito sudjelovanje u različitim područjima života uključujući ekonomski, politički, društveni i obiteljski život.

domovi3_mSva predavanja i pedagoške radionice bili su usmjereni na isticanje važnosti ključnih kompetencija u socijalnom, jezično/komunikacijskom, obrazovnom, ekonomskom i kulturnom kontekstu u širem smislu i njihove prilagodbe u ograničenim programskim i tehničkim mogućnostima odgojno-obrazovnog sustava.

Mr. sc. Majda Fajdetić i Miljenka Galić, dipl. ped., uputile su sudionike svojim predavanjima u Jedinstveni europski model temeljnih kompetencija i Profesionalna znanja i radne kompetencije na ključne kompetencije Europskog savjeta (Lisabon, 2006), važne za život i suživot, odnosno, uspješno sudjelovanje u društvu. Posljednjih godina pojam ključnih kompetencija je dobio na važnosti u europskim obrazovnim sustavima. Brojni su izazovi koji se odnose na strateški usmjeren pristup podupiranju ključnih kompetencija u školi i učeničkim domovima.

Mirela Barbaroša Šikić, prof., održala je zanimljivo predavanje na temu Razvijanje jezično-komunikacijskih kompetencija, a prof. dr. sc. Pero Maldini proširio je spoznaje o važnosti unapređivanja građanske kompetencije održavši predavanje i raspravu na temu Razvijanje građanske kompetencije i bolonjski sustav.

Središnja pedagoška radionica Izazovi timskog rada pridonijela je dinamičnosti stručnog skupa i potaknula interakciju među sudionicima važnu za razvijanje socijalne i radne kompetencije uspješnog djelovanja u timu.

Ovogodišnja Ljetna škola dobila je i međunarodno obilježje. Predavanja su  održale  gošće iz iz Učeničkog doma Lazar Lazarevski iz Velesa u Makedoniji, direktorica Vasilke Gjurchinovski i tajnica Irena Rakovska. U svojim izlaganjima iznijele su iskustava odgojno-obrazovnog rada s učenicima u učeničkim domovima u Makedoniji.

Na tragu dosadašnje prakse, kao izuzetno vrijedan doprinos u programu stručnog skupa, odgajatelji su u 14 pedagoških i kreativnih radionica upoznali sudionike sa svojim iskustvima iz odgojno-obrazovne prakse vezano za temu Ljetne škole. Svi sudionici su u završnom dijelu imali priliku, iznijeti svoje mišljenje i refleksiju na sadržaje koji su predstavljeni.