Najave i izvješća / 29. siječnja 2018.

Kurikularni zahtjevi i planiranje nastave DLL 6

Novi modul kombiniranoga stručnog usavršavanja „Deutsch Lehren Lernen”, pod nazivom DLL 6 Kurikularni zahtjevi i planiranje nastave, koji organizira Goethe Institut Hrvatska u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, započeo je 27. siječnja 2018. godine u Osijeku. Nakon uspješno organiziranih i održanih modula 1 i 4, ovo je treći modul koji se organizira u Slavoniji. Stručno usavršavanje vode DLL voditeljice Lidija Benković, prof. i Dragana Jurilj Prgomet, prof., a organizira ga viša savjetnica Izabela Potnar Mijić, prof.

Modul 6 Kurikularni zahtjevi i planiranje nastave bavi se planiranjem nastave kao jednim od središnjih zadataka nastavnika na kojega često snažno utječu vanjski faktori. Ti faktori su među ostalim jezičnopolitički okvirni uvjeti u koje je nastava integrirana, standardi koje valja zadovoljiti i nastavni planovi i programi koje treba slijediti. Na planiranje nastave utječu i mišljenja o tome što je dobra nastava i kako nastava može poticati učenje jezika.

Tijekom stručnoga usavršavanja učitelji i nastavnici polaznici promišljaju i traže odgovore na pitanja kako Zajednički europski referentni okvir za jezike (ZEROJ) danas utječe na nastavu, koji su standardi i nove okvirne smjernice za nastavu i kako utječu na nastavu koju provode nastavnici, kako se polazeći od ciljeva učenja može sustavno planirati nastava te kako izgleda planiranje nastave koja uvažava kurikularne zahtjeve i aktualna didaktičko-metodička načela.

Ovo stručno usavršavanje kombinacija je nastave u učionici i online faze, koja će se odvijati na daljinu, u kojemu sudjeluju učitelji i nastavnici njemačkoga jezika svih segmenata obrazovanja. U uvodnoj fazi modula, na klasičnoj nastavi „licem u lice“, učitelji i nastavnici su saznali više o radu s programom za usavršavanje, upoznali se s odabranom temom, započeli rad s platformom za učenje i naučili što su projekti istraživanja u praksi (PEP). Nakon  uvodne faze slijedi faza samostalnog učenja u kojoj se radi s materijalom u učionici na platformi za učenje Goethe-Instituta. Povratne informacije sudionici dobivaju od voditeljica u sklopu programa DLL. U ovoj se fazi planira vlastiti projekt istraživanja u praksi (PEP), koji će se provesti na vlastitoj nastavi. U zaključnome dijelu i završnoj fazi modula slijedi nastava u učionici na kojoj učitelji i nastavnici svojim kolegama i kolegicama, koji su sudjelovali u ovoj jedinici tečaja, prezentiraju svoj projekt istraživanja u praksi (PEP) i raspravljaju o rezultatima. Zajednički završni susret, planiran za svibanj 2018., bit će ujedno i prilika za promišljanje učenja u okviru tečaja i razmjenu iskustava u grupi.