Najave i izvješća / 7. rujna 2022.

Kurikularni pristup učenju i poučavanju učenika s posebnim potrebama u razrednoj nastavi

Državni stručni skup s temom Kurikularni pristup učenju i poučavanju učenika s posebnim potrebama održan je u Vodicama od 30. kolovoza do 1. rujna 2022.

Na skupu je sudjelovalo 377 sudionika, učiteljica i učitelja razredne nastave iz osnovnih škola Republike Hrvatske.

Stručni skup organizirale su više savjetnice za razrednu nastavu mr. Šimica Mihaljević i Biljana Petljak Zekić, mag. prim. educ., a vodila ga mr. Šimica Mihaljević.

Stručni skup je, u ime ravnateljice Agencije za odgoj i obrazovanje, dr. sc. Dubravke Brezak Stamać i u osobno ime otvorila i pozdravila sudionike skupa pomoćnica ravnateljice, mr. Đurđa Kulušić.

Pozitivnom ozračju Državnom stručnom skupu pridonijela je i ženska vokalna skupina Queentete koja je na početku skupa otpjevala hrvatsku himnu Lijepa naša domovino, a nakon uvodnoga predavanja izvela osam skladbi uz klavirsku pratnju i a cappella. Queentete su vokalna skupina od pet učiteljica iz Osnovne škola Augusta Cesarca iz Krapine. Uvodno predavanje, Razvitak mozga djeteta nakon rođenja, održao jeprof. dr. sc. Miloš Judaš, ravnatelj Hrvatskog instituta za istraživanje mozga.

Tijekom drugoga dana održana su predavanja o radu s učenicima s posebnim potrebama. U jutarnjem dijelu dana govorilo se o učenicima s teškoćama. O didaktičko-metodičkim prilagodbama u radu s učenicima s teškoćama u ostvarivanju Individualiziranog kurikuluma nastavi hrvatskoga jezika, matematike i u nastavi prirode i društva te o vrednovanju i samovrednovanju učenika s teškoćama govorili su: dr. sc. Đurđica Ivančić, član mobilnog tima u Učilištu Idem, Klara Matejčić, mag. rehab. educ. stručni suradnik u OŠ braće Radić u Zagrebu i Dinka Žulić, mag. rehab. educ., učiteljica edukacijska rehabilitatorica u Centru za odgoj i obrazovanje Čakovec. O važnosti mentalnog zdravlja i psihološke dobrobiti učenika s posebnim potrebama, govorio je Armin Hadžić, dipl. psih., Dječji dom „Tić“ Rijeka.

U popodnevnom dijelu dana održana su predavanja o radu s darovitim učenicima. U predavanju izv. prof. dr. sc. Slavice Šimić Šašić, Sveučilište u Zadru, bilo je govora o identifikaciji darovite djece, ali i o mitovima i pogreškama u prepoznavanju darovite djece. O darovitim učenicima s teškoćama, učenicima dvostrukih potreba koji često ostanu neprepoznati jer teškoće prikriju darovitost ili darovitost prikrije teškoću, a ponekad se dogodi da i darovitost i teškoće ostanu neprepoznati govorila je Elvira Vučković, prof. psih., ECHA Practitioner in Gifted Education stručni suradnik u OŠ „Petar Zoranić“ Nin, OŠ Privlaka i OŠ Jurja Barkovića Ražanac. Nakon završenog javnog savjetovanja o Nacrtu Smjernica za rad s darovitom djecom i učenicima, članica radne skupine za izradu Smjernica, Vera Šušić, dipl. psih., stručni suradnik u OŠ Bartula Kašića u Zadru upoznala je sudionike skupa s novostima koje nam donose Smjernice.

U završnom su dijelu skupa trećega dana učiteljice razredne nastave pokazale svoj primjer rada s učenicima s posebnim potrebama. O radu s darovitim učenicima govorila je učiteljica mr. Blanka Rončević, OŠ 22. lipnja, Sisak. O prednosti rada u kombiniranim odjelima s učenicima s posebnim potrebama govorila je učiteljicaSanja Rašo Čar, mag. prim. educ., OŠ Banova Jaruga, PŠ Jamarice. Svojim primjerom rada pod nazivom Izazov u radu s učenicima s posebnim potrebama, učiteljica Marijana Žažar Iveković, mag. prim. educ., OŠ Veliko Trgovišće, PŠ Dubrovčan izazvala je velike emocije kod sudionika skupa. Primjer svoga rada s učenikom iz spektra autizma pokazala je učiteljica Melita Rukavina, mag. prim. educ., OŠ Sveta Klara, Zagreb.

Bilo je divno čuti učitelje praktičare koji iznimno puno ulažu truda u svoj rad s učenicima s posebnim potrebama pitajući se Jesam li dovoljno učinila, jesam li mogla više? i s porukom Dajmo od sebe najbolje i najviše što možemo sudionike je pozdravila viša savjetnica mr. Šimica Mihaljević.

Sudionici skupa su, u svojim komentarima u evaluacijskom upitniku, naglasili da su im primjeri iz prakse bili najvrjedniji dio skupa te ih osnažili za daljnji rad. Nadalje, izražavali su veliko zadovoljstvo odabirom tema, načinima izlaganja i komunikacijom predavača te organizacijom skupa. Tema Kurikularni pristup učenju i poučavanju učenika s posebnim potrebama procijenjena je kao iznimno važna i potrebna učiteljima za jačanje osobnih kompetencija i u radu s učenicima.

Evaluacijski upitnik ispunilo je 326 sudionika. Opća je ocjena skupa na ljestvici od 1 do 5 procijenjena ocjenom 5 (89,7% sudionika). Više o rezultatima evaluacijskog upitnika vidjeti u privitku.

Evaluacija

(docx: 322,77 KB)

Preuzmi