Najave i izvješća / 15. srpnja 2015.

Kompetencijski pristup u nastavi Hrvatskoga jezika II.

medena1_mU Segetu Donjem održavao se od 1. do 3. srpnja 2015. državni stručni skup za tristotinjak učitelja i nastavnika Hrvatskoga jezika. Ovaj se skup naziva Kompetencijski pristup u nastavi Hrvatskoga jezika II. koncepcijski izravno nastavlja na stručni skup koji se održao u srpnju prošle godine. Ove je godine u fokusu jezična djelatnost pisanja. O psihologiji je pisanja i strategijama pisanja govorila dr. sc. Anela Nikčević-Milković sa Sveučilišta u Zadru. Viši su savjetnici dr. sc. Srećko Listeš i Linda Grubišić-Belina, prof., predstavili način na koji su se u prošloj nastavnoj godini izrađivali opisnici za različite oblike pisanoga jezičnog izražavanja – od 1. razrede osnovne do 4. razreda srednje škole. Opisnici su nakon skupa poslani svim sudionicima s namjerom da se rabe i po potrebi revidiraju. Dr. sc. Kristijan Novak sa Sveučilišta u Rijeci predstavio je strategije kreativnog pisanja. Naglasak je i ostalih predavanja bio na funkcionalnoj pismenosti, tj. kontekstualiziranoj uporabi govorenog i pisanog jezika. O principima je komunikacije govorila dr. sc. Marina Biti sa Sveučilišta u Rijeci.

medena2_mOdnos je gramatike i komunikacije konkretizirao dr. sc. Ivo Pranjković sa Sveučilišta u Zagrebu, a odnos teksta i rečenice dr. sc. Lada Badurina sa Sveučilišta u Rijeci. Nastavnica Hrvatskoga jezika Tanja Marčan, prof., predstavila je način na koji poučava i ispituje čitalačke kompetencije svojih učenika razradivši temeljito pitanja po razinama Barettove taksonomije za poučavanje i ispitivanje čitanja, što su nastavnici prepoznali kao iznimno koristan alat za razvoj čitalačkih kompetencija učenika. Odnos su književnog kanona i popularne književnosti problematizirali dr. sc. Dean Duda i dr. sc. Bobinac sa sveučilišta u Zagrebu. Budući da je prethodna nastavna godina kao obvezu uvela provođenje Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole, svoja su iskustva u provođenju međupredmetne teme i izborne nastave Građanskoga odgoja i obrazovanja iznijele učiteljice Hrvatskoga jezika Dubravka Uroda, prof., i Dejana Tavas, dipl. učit.