Najave i izvješća / 17. siječnja 2012.

Katehetska zimska škola za vjeroučitelje, siječanj 2012.

Tradicionalni stručni skup trajne izobrazbe vjeroučitelja, koji organizira Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije (NKU) u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje (AZOO), okupio je od 3. do 5. siječnja 2012. godine oko 550 sudionika u Međubiskupijskome sjemeništu na zagrebačkoj Šalati.

Tema trodnevne Katehetske zimske škole za vjeroučitelje osnovnih škola bila je Otajstvo Kristova života – dvanaestogodišnji Isus u hramu – Zadivljenost kao pedagoški princip”. Nakon molitvenoga uvoda u rad su škole pozdravnim riječima uveli predstavnici organizatora, predstojnik NKU-a dr. Ivica Pažin, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović, u ime zagrebačkoga nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića sudionicima škole obratila se predstojnica Ureda za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije dr. s. Valentina Blaženka Mandarić.

Ravnatelj AZOO-a Vinko Filipović pozdravio je sudionike naglasivši važnost i vrijednost djelovanja u odgojno-obrazovnome sustavu katehetskih škola. Govoreći o vremenu koje se često karakterizira kao dramatično, puno defetizma i beznađa, vjeroučiteljima je poručio da upravo oni trebaju djeci i mladima ponuditi nadu i ono što je pozitivno.

Radni je dio škole predavanjem o teologiji zadivljenosti otvorio dr. Ivica Raguž naglasivši da je zadivljenost jedna od ključnih kategorija za razumijevanje filozofije i teologije. Slijedilo je predavanje dr. Alojzija Hoblaja o vjeronauku kao mjestu škole divljenja. Zadaća je vjeroučitelja, istaknuo je dr. Hoblaj, “vjeroučeniku koji je sposoban diviti se pružiti takav kvalitetan sadržaj koji će ga sve više uvoditi u doživljajno spoznavanje života koji ga okružuje”, a vjeronaučni nastavni plan i program bez sumnje pruža takav sadržaj.

Drugoga dana predavanja su održali dr. Vladimir Gruden i dr. Josip Šimunović. U sklopu katehetske škole održane su tri pedagoške radionice. U prvoj pedagoškoj radionici “Prispodobe i otajstva vjere na drukčiji nači” vjeroučitelji su na temelju zadanih biblijskih i ostalih književno-umjetničkih tekstova radili na određenim zadacima. U drugoj “O svakodnevnim predmetima u vjeronaučnoj nastavi” vjeroučitelji su, uz pomoć svakodnevnih predmeta, oživjeli biblijske scene kroz glazbeni i likovni izričaj.

Treću radionicu vodili su viši kustosi i kustosi Hrvatskoga prirodoslovnog muzeja pod nazivom “Kako su nedokučive njegove odluke, i neistraženi njegovi putovi”. U izvješću su istaknuli da je cilj pedagoške radionice bio potaknuti sposobnost opažanja višedimenzionalnosti svijeta i života da bi se u radu s učenicima mogao primjenjivati estetski model učenja kojim se kod učenika razvija kritičko preispitivanje i navike opažanja.