U organizaciji Nacionalnoga katehetskog ureda HBK i Agencije za odgoj i obrazovanje, u Splitu je 25. i 26. kolovoza održana Katehetska ljetna škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u osnovnim školama. Oko 350 sudionika okupilo se u prostorijama Nadbiskupskog sjemeništa u Splitu kako bi tijekom dva radna dana nazočilo i aktivno sudjelovalo u zanimljivim predavanjima, raspravama, interaktivnoj radionici, prezentacijama te duhovnom programu pod okvirnom temom Milosrđe – sadržajno i stilsko određenje vjeronauka.
Prvi radni dan započeo je pozdravnim govorom organizatora i domaćinadon Josipa Periša, voditelja povjerenstva Katehetske škole i predstojnika Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije. Naglašavajući povezanost naslova okvirne teme s aktualnom Jubilarnom godinom, predstojnik je podsjetio na mnoge aktivnosti koje je Crkva na temu milosrđa provodila na župnoj, dekanatskoj, biskupskoj i nacionalnoj razini. Stoga je i želja organizatora da upravo ovogodišnja Katehetska ljetna škola u Splitu bude kruna promišljanja o milosrđu koje se na poseban način treba očitovati u radu vjeroučitelja. „Nadam se kako će i ovaj dvodnevni skup doprinijeti da ljubav prema bližnjemu, a posebno prema učeniku, kroz suosjećanje, solidarnost i nesebičnu pomoć, postane životni stil i trajno opredjeljenje svakog vjeroučitelja“, kazao je predstojnik Periš.
Njegove riječi potvrdio je i splitsko-makarski nadbiskup mons. Marin Barišić, nazvavši milosrđe srcem evanđelja koje smo pozvani unositi u društvo, a posebno u škole. Nadbiskup je vjeroučitelje označio kao produženu ruku roditelja koji bi svojoj djeci trebali biti prvi promicatelji milosrđa. „U tom smislu, na početku još jedne školske godine, vjeroučitelji se nalaze pred velikim izazovom pronalaska novog načina podučavanja o milosrđu temeljenom na pravednosti i istini“, istaknuo je nadbiskup Barišić.
U ime Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta sudionicima Škole obratio se Momir Karin, pomoćnik ministra, koji je školski vjeronauk ocijenio kao važan dio cjelokupnog obrazovnog sustava. Prema njegovim riječima, upravo preko vjeroučitelja vjeronauk pruža učenicima mogućnost usvajanja temeljnih ljudskih vrednota, nastojeći ih pri tome dobro odgojiti, a ne preodgojiti. Na njegove riječi nadovezala se i Jadranka Žarković Pečenković, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje, koja je okvirnu temu skupa povezala s trajnom zadaćom škole, a to je odgajanje učenika za susret, dijalog i komunikaciju.
Prigodnim riječima sudionicima Škole obratio se i mons. Đuro Hranić, predstojnik Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju koji je ovogodišnju temu ocijenio izrazito važnom i aktualnom, podsjećajući na tvrdoću srca suvremenog čovjeka koji često zaboravlja na potrebu izricanja ljubavi, praštanja i sućuti kao trajnog Božjeg stava. Prema njegovim riječima, to se pogotovo odnosi na zanemarivanje mogućnosti pružanja nove prilike i opraštanja putem Božjeg milosrđa koje je Crkva pozvana trajno komunicirati, svjedočiti i promicati.