Državni stručni skup za vjeroučitelje u organizaciji Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije i Agencije za odgoj i obrazovanje održan je u Zagrebu 21. i 22. kolovoza 2017. godne. Tema „Obnova Crkve i nasljedovanje Krista“ osmišljena je kao okvir za promišljanje o 500 godina reformacije, o ekumenskom pokretu i jedinstvu u različitosti.
Oko 150 nazočnih vjeroučitelja na početku je pozdravila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković, prof., istaknuvši da vjeroučitelji kroz kritičko promišljanje o Reformaciji kao povijesnoj činjenici, ali i pokazatelju čovjekove težnje za propitivanjem vlastitih stavova i uvjerenja, pomažu učenicima razvijati njihov vlastiti kritički sustav pomoću kojega mogu promicati otvorenost i slobodu u različitim situacijama njihova mladalačkog života.
Nazočne je vjeroučitelje pozdravio i predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katehizaciju i novu evangelizaciju msgr. dr. sc. Đuro Hranić istaknuvši da se je obljetnica Reformacije dobra prigoda za vjeroučitelje da autokritički reflektiraju svatko nad sobom, nad vlastitim doprinosom crkvenom raskolu koji se dogodio, nad štetom i zlom koje nismo uzrokovali i nanijeli drugome, nego ponajprije sebi i da je obnova crkvenoga zajedništva nešto što je u interesu svih i u interesu ostvarenja zajedničkoga kršćanskog poslanja u svijetu.
Sudionike je u rad Katehetske škole uvela viša savjetnica za srednjoškolski vjeronauk pri NKU HBK-a i voditeljica povjerenstva Katehetske ljetne škole izv. prof. dr. sc. Ana Thea Filipović.
U prvome predavanju „Lik i djelo Martina Luthera – katolički pogled kroz povijest i danas“, dr. sc. Daniel Patafta je naglasio: „Tijekom posljednjih 500 godina slika o Lutheru se toliko promijenila tako da ju se više ne smije promatrati jednostrano nego joj treba pristupati iz više različitih kutova“.
Doc. dr. sc. Lidija Matošević je u predavanju „500 godina reformacije kao poticaj obnovi i zbližavanju Crkava“ apostrofirala ekumenska nastojanja reformatora i njihovo opetovano apeliranje za sazivanjem ekumenskoga koncila na kojemu bi bili prisutni i pravoslavni kršćani, a koji bi u duhu istinskoga dijaloga čitavoga ondašnjega kršćanstva razmotrio važna pitanja.
Prvi radni dan je završio pedagoškim radionicama koje su vodile mr. sc. Kata Lamešić i mr. sc. Zdenka Prkačin (Matija Vlačić Ilirik: “Hermeneutička metoda“ – Ključ Svetoga pisma), Danijela Majcenić, prof. mentor i Martina Bistrović, prof. mentor (Reformacija i katolička obnova – multiperspektivnost metodičkih i pedagoških postupaka, metoda i pristupa poučavanju povijesnih tema) te Ivana Krešić, dipl. ing., prof. i mr. sc. Svetlana Vojnić Feldi („Nije na prodaju“ – Reformacija i izazovi današnjice).
Kroz svoje predavanje „Učeništvo u Novom zavjetu – lica nasljedovanja“, doc. dr. sc. Taras Barščevski je istaknuo posebnosti pojedinih evanđelista u razumijevanju učeništva. Predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin je u predavanju „Vjeronauk i ekumenska osjetljivost – pristup temama iz povijesti Crkve“, uz predstavljanje pojedinih metoda u obradi crkveno-povijesnih tema, pozvao na promišljanje smisla povijesti na način teološkoga shvaćanja: u dvostrukoj dijalektici, napominjući: „Razumijevajući, dakle, povijest, u religijskopedagoškom smislu, kao spasenjsku, odnosno kao uvijek novu mogućnost ostvarenja čovjeka i njegova odnosa prema Bogu, u vjeronauku je potrebno povijest aktualizirati i u navjestiteljskom, ne samo u povijesno činjeničnom smislu.“
Dokumenti
- Ljetna katehetska škola Zagreb (PDF: 780 kb)