U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje te u suradnji s Katedrom za mađarski jezik Filozofskog fakulteta Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku 8. i 9. travnja 2021. godine održan je putem platforme Zoom državni stručni skup pod nazivom Jezično-metodički predlošci u nastavi mađarskoga jezika i književnosti / Nyelvi és módszertani minták a magyar nyelv és irodalom oktatásában. Skup je bio namijenjen učiteljima i nastavnicima mađarske nacionalne manjine.
Na početku stručnog skupa sudionike je pozdravila ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje dr. sc. Dubravka Brezak Stamać.
Cilj skupa bio je učitelje i nastavnike mađarskog jezika u osnovnim i srednjim školama upoznati s novim pristupima i primjerima u provedbi nastave mađarskog jezika u virtualnom okruženju.
Prvi dan državnog stručnoga skupa započeo je izlaganjem doc. dr. sc. Ane Lehocki-Samardžić, voditeljice Katedre za mađarski jezik Filozofskog fakulteta u Osijeku, s temom Aditivne metode u razvijanju kompetencije materinskog jezika / Additív módszerek az anyanyelvi kompetencia fejlesztésében.
U predavanju je naglasak bio na nastavnim metodama koje potpomažu digitalni vid obrazovanja s posebnim težištem na online nastavi i nastavi na daljinu te na razlikama između njih.
Pedagoška radionica 1: Metodička rješenja u nastavi mađarskog jezika / Módszertani minták a magyar nyelv oktatásához
Na primjerima odobrenog kurikuluma iz Mađarskog jezika (model A, model C) prikazane su nastavne metode koje potpomažu nastavu u virtualnom okruženju te primjena aditivnih metoda u nastavi.
Pedagoška radionica 2: Izrada nastavnih sredstava i pomagala u nastavi mađarskog jezika i književnosti / Taneszközök tervezése és készítése a magyar nyelv és irodalom oktatásához
Sudionici su upoznati s najnovijom stručnom literaturom vezanom uz metodologiju nastave. Predstavljen je jednojezični terminološki rječnik mađarskog jezika kojim se mogu prikazati razlike i sličnosti između standardnog jezika, regionalnih jezičnih varijacija i dijalekata u mađarskom jeziku.
Drugi dan državnog stručnog skupa započeo je izlaganjem dr. sc. Gabriele Dobsai, poslijedoktorandice na Katedri za mađarski jezik Filozofskog fakulteta u Osijeku, s temom Uloga dječje književnosti u nastavi književnosti mađarskog jezika u Hrvatskoj / A gyermekirodalom szerepe a horvátországi magyar irodalomoktatásban.
Središnja tema predavanja bila je mađarska dječja književnost u Hrvatskoj te njena uloga u obrazovnom procesu, kao i utjecaj na razvoj i jačanje nacionalnog identiteta upoznavanjem najznačajnijih djela i razvijajući čitalačke navike.
Pedagoška radionica: Metodičke mogućnosti u nastavi književnosti/ Az irodalomoktatás módszertani lehetőségei
Tijekom izlaganja prikazani su primjeri koji mogu pomoći u nastavi književnosti tijekom nastave na daljinu. Prikazane su nastavne metode kojima se učenicima mogu na zanimljiv i poučan način približiti djela mađarske klasične književnosti.
Po završetku državnog stručnog skupa provedena je evaluacija. Sudionici su bili izuzetno zadovoljni predavačima, izborom tema te vrlo ugodnom i komunikativnom atmosferom.
Državni stručni skup u trajanju od 8 sati u virtualnom okruženju putem platforme Zoom organizirala je i vodila Erna Varga, prof., viša savjetnica za mađarsku nacionalnu manjinu.
Primjenljivost tema u praksi | 4,88 |
Aktualnost sadržaja | 4,94 |
Značaj stručnog skupa za osobni profesionalni razvoj | 4,81 |
Interakcija predavača i sudionika | 4,94 |
Jasnoća izlaganja | 4,94 |
Ocjena stručnog skupa u cjelini | 4,94 |