Stručni skup Dobrobiti ručnoga rada za poticanje kompetencija djece rane i predškolske dobi održan je 12. veljače 2020. godine u Dječjem vrtiću Kustošija u Zagrebu. Na skupu je sudjelovalo 85 odgojitelja i stručnih suradnika s područja Krapinsko-zagorske županije. U uvodnome dijelu skupa viša je savjetnica mr. sc. Andreja Silić naglasila polazišta, vrijednosti, načela i ciljeve Nacionalnoga kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
O Važnosti i značaju prakticiranja ručnog rada za holistički razvoj djeteta rane i predškolske dobi govorila je dr. sc. Marijana Županić Benić, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Uslijedili su iskustva i primjeri dobre prakse DV-a Kustošija, Trešnjevka, Iskrica, Matije Gupca i Budućnost.
Ručni rad u službi podrške razvoju djece te Prikaz dobre prakse i raspravu vodili su odgojitelji: Ivona Troha, odgojitelj mentor, Almira Antolić, odgojitelj mentor, Sofija Kovačec, odgojitelj mentor, Renata Belinić, odgojitelj i Mara Malenica, prof. ped., stručni suradnik savjetnik DV-a Kustošija.
Izvrsno izlaganje o Poticanju cjelovitog razvoja djece kroz područje likovnosti održala je Borka Batinić Puškarić odgojitelj savjetnik DV-a Trešnjevka.
Prikaz dobre prakse i rasprava na temu Tradicija tijekom godina ostvarili su vrsni praktičari DV-a Iskrica u Zagrebu, Željka Horvatić, prof. ped., stručni suradnik savjetnik i Jasna Lisac, odgojitelj savjetnik.
Uslijedila su dva također kvalitetno pripremljena i na kvalitetnoj praksi temeljena izlaganja: Eko-održivi kreativni dječji produkti; Vrijednost ručnoga rada za cjelokupni razvoj djeteta, koje su ostvarili Vesna Stojanović-Hauzer, odgojitelj savjetnik.
Prikaz dobre prakse i raspravu Oplemenjivanje vrtićkoga kurikuluma životno-praktičnim aktivnostima – ručni rad održali su: Blaženka Pintur, prof. ped., stručni suradnik savjetnik Mateja Suša odgojitelji, DV-a Matije Gubec u Zagrebu. Kvalitetno izlaganje također se temelji na višegodišnjoj dobroj praksi te iskustvu sudjelovanja u međunarodnim E-twinning projektima.
Iskustva DV-a Budućnost u Zagrebu u promicanju vrijednosti i dobrobiti ručnoga rada za poticanje kompetencija djece rane i predškolske dobi sudionicima skupa su prenijeli: Željka Bill, odgojitelj, Renata Meniga, odgojitelj u waldorfskome programu, Renata Karama, prof. ped., stručni suradnik savjetnik.
Rasprava i zaključke skupa moderirala je mr. sc. Andreja Silić.
mr. sc. Andreja Silić
viša savjetnica za predškolski odgoj