Najave i izvješća / 10. srpnja 2018.

Ishodi učenja i formativno vrednovanje u nastavi geografije

U razdoblju od 4. do 10. srpnja 2018. godine održano je pet međužupanijskih stručnih skupova za učitelje i nastavnike geografije iz devet županija Središnje Hrvatske. Skupovi su održani u II. osnovnoj školi Varaždin u Varaždinu, Gimnaziji Bjelovar u Bjelovaru i u Osnovnoj školi Lovre pl. Matačića u Zagrebu.

Osnovna tema skupova bila je posvećena ishodima učenja i formativnom vrednovanju u nastavi geografije u kontekstu novoga predmetnog kurikuluma. Predstavnici SRS-a za geografiju informirali su sudionike o procesu i rezultatima pripreme eksperimentalnog uvođenja kurikuluma Geografije u škole uključene u projekt Škole za život koji vodi Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Učitelji i nastavnici saznali su koji su to ključni elementi  europske i nacionalne politike na kojima je utemeljen predmetni kurikulum Geografije i prepoznali  ih u primjerima odgojno-obrazovnih ishoda. Uočili su osnovna načela, korake i elemente neophodne u planiranju poučavanja usmjerenoga na učenika a koji vode do dostizanja propisanih odgojno-obrazovnih ishoda.  Prepoznali su važnost i mogućnosti primjene elaboracijskih strategija za učenje i poučavanje. Propitivali su paradigme vrednovanja i vježbali planiranje formativnog vrednovanja imajući u vidu njegovu svrhu, metode i tehnike.

Nositelji programa bili su: doc. dr. sc. Ružica Vuk; Vesna Milić, dipl. geograf; mr. sc. Alenka Bujan; dr. sc. Danijel Jukopila; Suzana Nebeski Hostić, prof. i Krunoslav Rukelj, prof.

Program skupova pratilo je i u njemu aktivno sudjelovalo 210 učitelja i nastavnika koji su u evaluacijskom upitniku visoko vrednovali skup  i na njega se vrlo pohvalno osvrnuli.