Najave i izvješća / 22. siječnja 2018.

Integrativna supervizija u odgoju i obrazovanju za stručne suradnike pedagoge Istarske županije

Integrativna supervizija kao poseban oblik stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika koje provodi Agencija za odgoj i obrazovanje, a nastavlja se i u 2018. godini.U deset susreta, koji će se odvijati jedanput mjesečno, 30. siječnja 2018. započinje supervizijska grupa za stručne suradnike pedagoge Istarske županije koju će voditi viša savjetnica i licencirana supervizorica viša savjetnica za stručne suradnike pedagoge u Agenciji za odgoj i obrazovanje gospođa Mirjana Kazija.

Supervizija je iznimno značajan i učinkovit oblik stručnog usavršavanja koji pomaže djelatnicima u odgoju i obrazovanju da jačaju svoje kapacitete, bolje razumiju kontekst i procese, daje im osjećaj povezanosti, kompetentnosti, otvara prostor kreativnosti i slobode.

Radom u supervizijskim grupama, sudionici rade na sebi te vlastitom profesionalnom i osobnom razvoju, razmjenjuju iskustva s drugima, pružaju si međusobnu podršku te se približavaju poželjnom idealu zajednice koja uči.

Metode koje supervizor koristi u radu sa supervizantima temeljene su na neposrednim potrebama sudionika i prilagođava im se odabir metoda. Supervizor ne nudi gotova rješenja nego vodi proces propitivanja, refleksije, artikuliranje problema i poteškoća koje supervizanti donose. Supervizor potiče, prati, usmjerava, oslobađa skrivene potencijale, osnažuje i pomaže da se sudionici lakše nose s teškoćama i svakodnevnim izazovima u radu.

Potrebe odgojno-obrazovnih radnika u uvjetima neprestanih promjena, pa i u svjetlu reformskih događanja u sustavu odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj, nadilaze klasične oblike i obrasce stručnog usavršavanja. Na promjene treba odgovarati promjenom za koju nam trebaju fleksibilnost i kreativnost u nalaženju najboljih rješenja za izazove koji postoje i koji nam predstoje.

Supervizija kao inovativni oblik stručnog usavršavanja leži u usmjerenosti na jačanju potencijala i kapaciteta onoga što je u sustavu najvažnije – ljudi koji u njemu rade.

Vrijednost supervizijskog rada prepoznali su i odgojno-obrazovni radnici koji su prošli taj oblik stručnog usavršavanja te svoja iskustva prenijeli drugima.