Najave i izvješća / 12. srpnja 2024.

Državni stručni skup za učitelje i nastavnike talijanskog jezika „Primjena suvremenih metodičkih pristupa u nastavi talijanskog jezika“

U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje 3. srpnja 2024. godine u svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru je održan državni stručni skup za učitelje i nastavnike talijanskog jezika „Primjena suvremenih metodičkih pristupa u nastavi talijanskog jezika“.

Program stručnog skupa sastojao se od šest predavanja i radionice. Ishodi stručnoga skupa ostvareni su prema planiranom programu od 8.45 do 16.45 sati. U radu stručnoga skupa sudjelovalo je 55 učitelja i nastavnika talijanskog jezika. Kroz predavanja i radionice sudionicima skupa pruženi su brojni izvori znanja i smjernica za dublje razumijevanje međujezičnih utjecaja kao polazišta za izradu nastavnih materijala s obzirom na leksičku bliskost standardnoga talijanskoga jezika i dalmatinskih lokalnih govora, utjecaja društvenih medija na komunikacijske procese, višestruke prednosti projektnog oblika nastavnog rada za poticanje istraživačkog učenja i metodičkih pristupa poučavanju morfosintakse talijanskog jezika.

Osnovni je cilj skupa bio upoznati i prepoznati razne pristupe poučavanju, višestruke utjecaje na odabir nastavnog materijala i pristup poučavanju interkulturalnosti, utvrditi učestalost i vrstu morfosintaktičkih pogrešaka, povećati svijest o neurodivergentnosti u učionicama, razviti inkluzivne strategije poučavanja te preispitati vlastite predrasude.

Voditeljica stručnoga skupa bila je vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanja: Marija Puškarić, prof., izvrstan savjetnik

Teme i sadržaji predstavljeni su sljedećim redom:

1. dr. sc. Loreta Klarić, viša asistentica na Odjelu za talijanistiku Sveučilišta u Zadru izložila je temu Međujezični utjecaji u ovladavanju talijanskim leksikom s ciljem osposobljavanja nastavnika za samostalni odabir i oblikovanje nastavnih materijala koji promiču olakšano ovladavanje ciljnim talijanskim vokabularom putem pozitivnoga prijenosa leksičkih elemenata iz lokalnih dalmatinskih govora.

2. prof. emeritus Vedrana Spajić-Vrkaš, Filozofski fakultet u Zagrebu, organizirala je svoje izlaganje u dva dijela. U prvom, predavačkom dijelu, izložila je temu Interaktivne metode za interkulturno učenje u nastavi stranih jezika s ciljem razumijevanja razlike u zadaćama nastave stranog jezika u višekulturnom demokratskom društvu koje se uređuje prema multikulturnom modelu u odnosu na interkulturni i osvješćivanja važnosti interaktivnih metoda za razvoj interkulturne kompetencije, dok je u radioničkom dijelu na temu Interkulturno učenje primjenom interaktivnih metoda u nastavi talijanskog jezika predstavila interaktivne metode koje pridonose interkulturalnom učenju osobito dijaloške metode učenja.

3. Danijela Berišić Antić, prof., viši lektor pri Odjelu za talijanistiku Sveučilišta u Zadru izložila je Najučestalije morfosintaktičke pogreške studenata talijanskog jezika L2 u pismenim provjerama na razini A1/A2 i ponudila moguće metodičke pristupe podučavanja morfosintakse talijanskog jezika.

4. dott. ssa. Susy Morena Calmetta, Scuola primaria L.Milani, San Bonifacio, Verona, Italija predstavila je temu Smile! Stiglo je pismo. Jezik mladih / Smile! È arrivata una lettera. L’italiano dei giovani kojom je istaknula međugeneracijski jaz u komunikacijskim procesima i jezičnim transformacijama te utjecaj društvenih medija na mlade u primjeni talijanskog jezika.

5. Kristina Abramović, prof. mentor, iz Osnovne škole Mate Lovraka iz Nove Gradiške, izlaganjem Projektni oblik nastavnog rada predstavila je svoje viđenje organizacije nastavnog rada kroz multikulturalnu razmjenu sa školama iz različitih kulturalnih sredina i školskih sustava primjenjujući razne aktivnosti uz primjenu moderne tehnologije.

6. Josipa Kardum, prof. mentor, iz Osnovne škole Benkovac, predstavila je izazove rada u Neurodivergentnoj učionici. Predavačica se osvrnula na nužnost razvijanja inkluzivnih strategija poučavanja i preispitivanja vlastitih predrasuda.

Na kraju stručnoga skupa sudionicima je predstavljena i poveznica na MS Forms za ispunjavanje evaluacijskog upitnika. Upitnik je ispunio 51 sudionik skupa (evaluacija u prilogu).

Izvješće je sastavila vanjska suradnica Agencije za odgoj i obrazovanja: Marija Puškarić, prof., izvrstan savjetnik

Evaluacija

(pdf: 657,80 KB)

Preuzmi