U Lovranu je od 24. do 26. veljače 2025. godine održan Državni stručni skup za općeobrazovne i umjetničke škole Suvremeni pristupi poučavanja u umjetničkom obrazovanju. Državni stručni skup organizirala je Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO). Stručni skup organiziran je za učitelje/nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje općeobrazovnih i umjetničkih škola. Predavači i voditelji radionica bili su predavači s akademija, učitelji i nastavnici općeobrazovnih i glazbenih škola te predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje. Skupu je prisustvovalo više od 300 učitelja i nastavnika općeobrazovnih i umjetničkih škola iz Republike Hrvatske.
Nakon izvedbe kraćeg programa učenika OŠ Viktora Cara Emina Lovran pod mentorstvom Natalije Banov, učiteljice savjetnice i učenika OŠ „Rikard Katalinić Jeretov“ Opatija, pod mentorstvom Marine Mavrinac Matulja, učiteljica razredne nastave, skup je uime Agencije za odgoj i obrazovanje svečano otvorila doc. dr. sc. Anita Gergorić, viša savjetnica za glazbenu kulturu i glazbenu umjetnost. U izlaganju je izrazila zadovoljstvo organizacijom skupa, odazivom broja sudionika na stručni skup i željom za usavršavanjem učitelja i nastavnika općeobrazovnih i umjetničkih škola.
Nakon uvodnog govora uslijedilo je predavanje dr. art. Melite Lasek Satterwhite, ravnateljice Umjetnička škole Matka Brajše Rašana iz Labina, pod nazivom Škola kao središte glazbenog i plesnog života učenika – suradnja Umjetničke škole Matka Brajše Rašana, Labin i Osnovne škole Viktora Cara Emina, Lovran. Cilj predavanja bio je prikazati odličnu suradnju s Osnovnom školom Viktora Cara Emina u Lovranu, naglasiti kako ista predstavlja važan segment u približavanju umjetnosti mladim generacijama te ukazati na višestruku dobrobit i važnost suradnje umjetničke i osnovne škole za njene učenike i lokalnu zajednicu.
European Radio / Podcast and Song Student Contest – Make It Heard naziv je predavanja kojim je Natalija Banov, učiteljica savjetnica, voditeljica županijskog stručnog vijeća Primorsko-goranske županije, OŠ Viktora Cara Emina Lovran upoznala sudionike skupa s natječajem školskih radijskih emisija i pjesama „Make It Heard – Neka se čuje“. Sudionici skupa dobili su osnovne informacije o samom natječaju, o organizatorima, postupku i načinu prijave, tijeku odvijanja cijelog postupka natječaja, kategorijama i finalnom događanju dodjele nagrada, nakon čega je prezentiran video s finalnog događanja 2024. g. u Nikoziji na Cipru u kojem je sudjelovao pjevački zbor „Lovranske črešnjice“ Osnovne škole Viktora Cara Emina, Lovran koji je osvojio 1. mjesto u kategoriji osnovnih škola (starijega školskog uzrasta).
Tradicija kao inspiracija za originalno autorstvo te primjena tradicije u nastavi glazbe naziv je predavanja kojim je Ana Dražul, prof., izvrsna savjetnica iz Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci, usmjerila pažnju nastavnicima na važnost glazbene edukacije djece rane predškolske i školske dobi kao ključnog elementa njihova sveobuhvatnog glazbenog razvoja.
Osim toga nastavnicima je predstavila inovativne metode koje kroz igru i interaktivne aktivnosti omogućuju učenicima usvajanje osnova glazbene teorije, jednostavno i veselo razumijevanje složenih pojmova te poticanje ljubavi prema glazbi, čime se postavlja čvrst i zdrav temelj za cjelokupno glazbeno obrazovanje. Poseban naglasak stavljen je na uporabu novih tehnologija i učenicima bliskih, dinamičnih načina učenja, koji često uključuju digitalne pristupe uz odstupanje od tradicionalno statičnih metoda.
Tradicija kao inspiracija za originalno autorstvo te primjena tradicije u nastavi glazbe naziv je radionice kojom su Tihomir Hojsak, prof., učitelj savjetnik, Osnovna škola Borovje, Zagreb i Filip Novosel, mag. mus., Glazbena škola Zlatka Grgoševića, Sesvete predstavili važnost tradicijske glazbe hrvatske u svrhu očuvanja narodne baštine. Kroz suvremeni oblik interaktivnog učenja i poučavanja tradicijske glazbe hrvatske i panonske regije koji je usmjeren na polaznika s ciljem razvijanja vještina ili jačanja znanja kako od tradicijske glazbe predavači su poučavali kako stvoriti popularno moderno glazbeno djelo.
Drugi dan stručnoga skupa obilježila su predavanja i radionice.
Zborskom radionicom pod nazivom Od izbora do izvedbe Doris Kovačić, prof. mentor, iz Glazbene škole Ivana Matetića Ronjgova u Rijeci sudionike skupa je upoznala s kriterijima koji su presudni kod odabira skladbi za pojedini zbor/ansambl te načinima i platformama za pronalazak adekvatnih partitura. Konkretnim radom na partiturama detektirala je pojedine probleme, postupak pripremanja partiture za rad sa zborom te napravila uvid u tehnike za rješavanje problema i savjete za kvalitetan i motivirajući rad s ansamblom.
Plesnom radionicom pod nazivom Ples u nastavi glazbe Renata Barac, prof., izvrsna savjetnica iz Osnovne škole Savski Gaj, Zagreb i Ana Mikić, prof., izvrsna savjetnica, voditeljica županijskog stručnog vijeća Grada Zagreba (dio) iz OŠ Dr. Ivan Merz-Zagreb i SŠ Duga Resa prezentirale su ritamske obrasce u četverodobnoj mjeri koje su sudionici skupa ponavljali koristeći tijelo kao instrument. Osim toga, prezentirani su plesni koraci koje su sudionici usvojili nakon čega je slijedio ples u parovima.
Tijelo kao instrument – razvijanje motorike i pulsa naziv je radionice kojom je Goran Gorše, prof. savjetnik iz Glazbene škole Ferdo Livadić, Samobor sudionike skupa naveo na poticanje i razvijanje samostalnosti, samopouzdanja, odgovornosti i kreativnosti te ih naučio kako koristiti tijelo kao instrument i osnove sviranja cajona.
Tradicijski glazbeni izričaj Istre i Primorja: instrumenti, napjevi i njihova implementacija u nastavi glazbe naziv je predavanja kojim je mr. sc. Nikola Lovrinić, učitelj savjetnik iz umjetničke škole Matka Brajše Rašana, Labin sudionike skupa upoznao s bogatstvom tradicijske glazbe Istre i Hrvatskoga Primorja, uz naglasak na instrumente, napjeve i mogućnosti njihove implementacije u nastavu.
Glazbena umjetnost kroz prizmu multimedije na primjeru stvaralaštva Jakova Gotovca (1895.-1982.) naziv je predavanja kojim je Sandra Ivančić, prof. izvrsna savjetnica iz Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića Makarska i Gimnazija Dinka Šimunovića u Sinju sudionike skupa upoznala s inovativnim načinima i metodama poučavanja u nastavi, kroz prizmu multimedije na primjeru stvaralaštva Jakova Gotovca (1895.-1982.). Trodijelna struktura predavanja obuhvatila je muzikološke i multimedijske sadržaje te njihovu implementaciju u nastavi (radovi učenika). Predavanjem su pokazani načini primjena tehnologija u obrazovne svrhe, potičući učenike na suradnju uz međupredmetno povezivanje glazbene umjetnosti s ostalim predmetima (književnost, povijest, geografija, vjeronauk, informatika).
Glazba Sigmunda Romberga predavanje je kojim je Želimir Sušić, prof., savjetnik iz Srednje škola Valpovo sudionike skupa upoznao s životom i glazbenim opusom skladatelja Sigmunda Romberga. Koliko je Romberg bio popularan u SAD-u govori i činjenica da je samo nekoliko godina nakon njegove smrti Hollywood snimio biografski igrani film o njemu (Deep in my heart). Mnogi veliki pjevači poput Jose Careera izvodili su na koncertima Rombergove melodije, a čak i dr. House poznaje Rombergovu glazbu jer u jednoj epizodi pjeva početak Serenade iz The Student Prince.
Predavanjem pod nazivom Nastava glazbe u cjelodnevnoj školi Željka Ratković, mag. mus. i mag. educ. philol. croat., učitelj mentor iz Osnovne škole Novi Marof sudionike skupa je upoznala s eksperimentalnim programom „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ koji se provodi od školske godine 2023/2024. u trajanju od četiri godine, a čiji je sudionik i OŠ Novi Marof. Nositelj projekta je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. Osim osnovnih informacija o Eksperimentalnom programu predstavljena je nastava Glazbene kulture u cjelodnevnoj školi, ali i o organizacija nastave u Osnovnoj glazbenoj školi budući da OŠ Marof ima i Umjetnički odjel. Prikazan je rad u sklopu B1 i A2 aktivnosti koje su vezane uz Glazbenu kulturu te suradnja i rad na školskim projektima u koje se uključuju i učitelji Umjetničkog odjela.
Treći dan stručnoga skupa obilježila su predavanja i radionice.
Prikazom općih i posebnih pravila triju državnih natjecanja – 68. Glazbene svečanosti u Varaždinu, 63. hrvatsko natjecanje učenika i studenata glazbe i plesa i 4. Večeri dječjih klapa u Omišu za šk. god. 2024/2025., viša savjetnica za glazbenu kulturu i glazbenu umjetnost dr. sc. Anita Gergorić, prof., viši savjetnik za umjetničke škole Marko Majstorović, prof. i viša savjetnica za glazbenu kulturu i glazbenu umjetnost Ivana Petravić, prof., učiteljima i nastavnicima su predstavili detaljne ciljeve i ishode svakog pojedinog natjecanja, kategorije i uvjete prijave, kao i ključne datume prijava. Također, predstavljeni su elementi vrednovanja i načini bodovanja svakog pojedinog natjecanja.
Motiviranje učenika za izvannastavne glazbene aktivnosti naziv je predavanja kojim je Marija Didović, prof. savjetnik iz Osnovne škola Josip Pupačić, Omiš sudionicima skupa predstavila različite radionice i projekte koje provodi, a koji odstupanjem od rutine motiviraju učenike i potiču ih na kreativnost. Radna energija u takvim situacijama je intenzivna kao i suradnja, ali i natjecanje. Zadovoljstvo kod učenika kad uvide zajednički produkt rada je motivirajuća i za učitelja. Izlaganje je presjek različitih glazbenih aktivnosti i korelacije s drugim predmetnim područjima.
Zborskom radionicom – Od izbora do izvedbe Igor Vlajnić, prof., Osnovna škola Pećine iz Rijeke sudionike skupa upoznao je s kriterijima koji su presudni kod odabira skladbi za pojedini zbor/ansambl te načinima i platformama za pronalazak adekvatnih partitura. Konkretnim radom na partiturama detektirao je pojedine probleme, postupak pripremanja partiture za rad sa zborom te napravio uvid u tehnike za rješavanje problema i savjete za kvalitetan i motivirajući rad s ansamblom.